onsdag, september 24, 2008

modä å tränder å sånt där dårå


det är så jävla synd att "trender" som jag inte bryr mig ett skit om får avgöra vad som finns i min garderob. i höst är det så jävla hett med spets att jag tröttnade på det innan all spets hade hunnit landa i butikerna. jag som älskar spets, kan glömma att någonsin ha på mig något sådant igen. jag är istället peppad på riktigt stora, varma, grovstickade tröjor, men inte fan finns det att hitta någonstans - för det är någon som tror att det inte kommer sälja så bra i höst och därför har bestämt att något annat ska vara "inne". såklart finns det varma tröjor, det hör ju hösten till, men alltid ska de vara nån slags variation på en helt vanlig, gammal hederlig tjocktröja. korta ärmar. inga ärmar. jättelång. jättekort. båtringad. v-ringad. urringad. polokrage. akryl. applikationer. supertunn. knappar. dragkedjor. snören. jag vill ha en helt plain, långärmad, grovstickad tröja i ett normalt material i normal längd. i en normal färg (JA OKEJ SVART DÅ). inte ens H&M har något som känns bra. varför är det så jävla svårt?

det närmaste jag kommit är några tröjor på jävla gina tricot, som jag lovade mig själv att aldrig besöka igen, men de faller givetvis när det kommer till materialet. allt är polyester eller akryl eller något annat svettigt och plastigt, vars enda funktion är att hålla varm fukt från svetten nära kroppen. det verkar helt enkelt som att jag måste sticka en jävla tröja själv eller gräva i timtal i second hand-affärer om jag ska hitta något. IT'S ALL CRAPPY POO!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

HÅLLER MED! jag hatar dessa jävla polyerstertröjor som är liksom rätt fina, förutom att de inte har några fucking ärmar! HALLÅ, vad ska man med en supertjock tröja till som inte har ärmar? jag fullkomligt hatar den looken. man ser ju helt missformad ut. nej, jag hade tur som hittade min stora tröja i bredrandigt mönster i klassiska legobitsfärger, som går nedanför röven, på myrorna. mitt bästa fynd genom alla tider.

annars är bigass avdelningarna på typ lindex, kappahl och åhlens bra tips. där har jag gjort många raider på jakt efter shyssta stortröjor.

A. sa...

ja, över rumpan är en perfekt längd, inte längre än så och inte kortare än till byxlinningen. man ska inte se ryggen om man böjer sig ner. aldrig.

det låter som en grym tröja! legobitsfärger haha!

tack för tipsen alltså! imorgon får jag lön och är dessutom ledig. då ska jag ut på jakt.

Anonym sa...

ååh jag har flera såna som jag hittat på second hand och loppisar! de är mina bästa kompisar nu när det är så kallt och jag fryser konstant.

A. sa...

fan. jag ska gräva i loppisar, NÄSTA månad. hade så jävla mycket räkningar att jag fick drygt en tusing över när alla planerade betalningar gjorts... rumpa.