torsdag, oktober 16, 2008

bloggen


girl props!



när cajsa har kommit fram till new york ska jag försöka skicka henne till en butik på prince st. som heter girl props. de har sjukt mycket krimskrams och specialsmycken och grejer, butiksfasaden är målad i ett zebramönster och carrie bradshaw har haft smycken därifrån i serien (haha okej extremt nördigt men är det nån som minns hennes zodiakörhängen? har ingen aning om vilket avsnitt det var, men de kommer iaf från girl props). det är lätt att räkna ut att det finns jättemycket skräp där, men också jättejättemycket grejer man vill ha. det värsta är att allting kostar ett par dollars a pop, så man skulle kunna skeppa hem en hel kasse med smycken jättebilligt, om det inte vore för den där jävla tullavgiften som ligger på typ 700 kr för nästan allt man beställer från usa.

jag är extremt svag för smycken som föreställer saker, och inte bara är random dekorativ form. girl props har skitmycket sånt. frukter och grönsaker, läskburkar, hersheys och butterfingers, rouletthjul, tandkräm, sushibitar, cigaretter, vattenkranar t.o.m!

sen har jag letat land och rike runt (okej, inte alls. inte ens i närheten. jag kollar inne på glitter nån gång i halvåret) efter såna där chunky egyptiska klossörhängen, och självklart finns de i en rad olika utföranden och storlekar på GP. jag hoppas så himla mycket att cajsa har lust att gå dit med en inköpslista från mig, haha.



notera det sista paret örhängen. pärlor för svin. ÄLSKAR SÅNT.

att krypa på knä för kunden

jag beställde lite grejer på strawberrynet för ett tag sen, och när jag skulle hämta ut paketet på posten fick jag betala en tullavgift på 200 kr, något som strawberrynet erbjuder sig att betala tillbaka. allt för att kunden ska vara nöjd. det är fantastiskt. värt en applåd, till och med. jag vet inte vilka övriga kundpolicys de har där borta, men det är rätt tydligt att detta inte är ett svenskt företag, för ett svenskt företag skulle ALDRIG bete sig såhär. det är också rätt tydligt att det är ett företag baserat i ett land som är beroende av pengaflöde och handel. vi snackar hong kong nu alltså. de exporterar typ ingenting, utan det är turism och shopping som håller deras ekonomi flytande. utländska pengar. det kanske är långsökt men jag tycker att det märks i t.ex. strawberrynets sätt att hantera sina kunder. de är EXTREMT måna om dem.

jag mailade in en kopia på kvittot från posten, så att jag kunde få tillbaks pengarna, men jag glömde att trycka på "attach"-knappen så det var ett tomt meddelande de fick. och så ska DE hålla på och be om ursäkt. här är mailet jag fick som svar när jag till slut fick iväg kvittot:
Dear customer,

Thank you for your email.

We will process the refund as soon as possible and a separate notification will be sent once the refund has been submitted. Please understand that credit card companies tend to take longer to show a credit than they do a charge. However, the refund should show on your account within the next 1-2 weeks.

Please accept our sincere apologies for any inconvenience that this may have caused. If you have any further queries, please feel free to contact us.

Your Sincerely,
Emelyn
Customer Services
va? de har inte gjort NÅGOT fel! "our sincere apologies for any inconvenience that this may have caused"? det var JAG som glömde trycka på "attach"!!! jag känner mig som en ofrivillig drottning. som prinsessan viktoria som ville bli "duad" men inte fick det.

hahah hjälp


(bild från the black apple.)

oj, jag ballade verkligen ur igår... min lediga torsdag är med andra ord heaven sent!