onsdag, september 24, 2008

bisexual day!



fan, jag glömde ju nämna detta igår, men gårdagens datum, 23:e sept är tydligen utsett till bisexual day! hihi yay! säga vad man säga vill om att man tycker att det är fånigt med att varenda jävla minoritet, religion, och sexuell preferens ska ha en egen högtidsdag, men faktum är att jag tycker att det är bra att man funderar lite kring detta med bisexualitet.

för man betraktas inte bara som lite underlig av heterofolket, utan även homofolket ser på en med omild blick. man är en bluff, en opportunist, en person som vill äta kakan och behålla den, någon som vill hålla alla dörrar öppna. en hobbyflata helt enkelt. jag själv har upplevt detta vid ett flertal tillfällen, och sanningen är den att det oftast är lesbiska som har svårare för bisexualitet än andra. så upplever jag det iallafall. jag har inte behövt förklara mig för en enda straight person, de nickar bara och säger "okej, soft", samma sak med bögar. däremot är det många flator som möter mig med enorm skepsis. kanske tycker de att jag är en bluff som påstår att jag är bisexuell fast jag har varit tillsammans med en person av hankön i 3 år. jag har inga planer på att ägna mig åt recitera mitt sex-cv eller börja leva ut sidan av mig som gillar tjejer, bara för att bli accepterad av folk som verkar gradera människors "äkthet" efter hur många personer av samma kön de har legat med. jag blev speciellt ledsen när en flata av den klyschigaste sorten (hon hade t.o.m. herrparfym) först frågade mig hur många tjejer jag "varit med", och sen sa att det inte spelar någon roll att jag tänder lika mycket på tjejer som killar, jag kommer inte bli tagen på allvar av någon förrän jag har "varit med" tjejer en längre period. så jävla trist inställning.. jag trodde liksom att vi satt i samma båt. spelade i samma lag. men jag är tydligen ingen fullvärdig medlem av deras lilla klubb förrän jag "bevisat" något för dem. fuck that.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fint skrivet ju. nu lägger jag till dig på min länklista!

A. sa...

*fnittrar*

*rodnar*

*ler ett sprucket leende*