måndag, oktober 06, 2008

rick owens

while i'm at it så kan jag ju ändå påpeka att av alla som har fått epitetet enfant terrible så är rick owens min favorit.





på den sista bilden måste man tänka bort huvudbonaden, och så skorna som ser ut som plastpåsar man knyter runt fötterna när man inte har gummistövlar till hands, det man har kvar då är faktiskt riktigt respektabelt. speciellt jackan överst. inbillar mig att materialet är fantastiskt. det ser liksom mjukt och hårt ut på samma gång. synd bara att han förstörde hela intrycket genom att låta modellen ha något som ser ut som tubsockor under skorna. försöker verkligen förstå, men det går sådär.

2 kommentarer:

Sanna Samuelsson sa...

Men jag gillar nunne-doket. Ger en sådan allvarlig känsla. antar att det är för att håret inte exponeras... Hår = tramsigt!

Kanske borde köra på nunnedok själv. Mitt hår har blivit så långt, ger det ett tramsigt intryck? Man skulle slippa bli raggad på av främmande män på tunnelbanan iallafall. Å andra sidan skulle folk skrika efter en ändå, bara av en annan anledning.

A. sa...

hahah. ja. det skulle vara ett VÄLDIGT vågat drag. undrar om de ens är avsedda för försäljning?