måndag, oktober 06, 2008

ann demeulemeester & preen

fan nu blir det jävligt mycket paris fashion week här. förlåt. det är svårt att undvika. men jag ville också få ur mig att jag som ändå kan hålla mig uppdaterad utan någon särskild ansträngning har jättesvårt för att hitta en designer vars kollektioner jag ofta eller alltid gillar. folk har ju sina självklara favoriter, men jag har aldrig sett något som är en fullträff till 100% - de lyckas liksom alltid få med något fult som förstör helhetsintrycket. de enda som på senare tid har presterat någorlunda bra är dels ann demeulemeester;

vår 2009:





höst 2006:





(jag skiter i att alla fashionbloggare redan har hypat henne för en vecka sen, hon blir inte sämre för det. ibland är man hypad av en anledning.)

och dels preen;

vår 2004: (haha fett OLD)



höst 2004:




(modellen heter trilby hammer! vilket fantastiskt namn!)

höst 2008:





(även om den kollektionen innehöll löjligt mycket siden och ormskinnsmönster och annat italo-vulgo. hello? dolce & gabbana has got that covered!)

ja okej. det är fan jobbigt att modebloggza. förstår inte hur folk kan hålla på med det här, dag ut och dag in, och inte behandla NÅGOT annat. bara namedroppa designers och skriva "det här är fint, det här är fult". jag tröttnade efter tre inlägg.

2 kommentarer:

masha sa...

hösten 2004 är min all time favorit-kollektion alla kategorier! äger iaf en jacka från den kollektionen samt en kjol från ss-kollektionen. även lite annat smått och gott, men ja, jag älskade preen till döds back in the days. nu... not so much.

A. sa...

WELL YOU LUCKY CHEESE! en jacka OCH en kjol... hur fick du tag på dem? eller du kanske köpte dem när det begav sig?