måndag, oktober 06, 2008

lip gloss bitch

det är kul att tänka på hur jag under början av arbetsdagen oroar mig för att tiden ska gå fruktansvärt långsamt, att jag inte ska hitta något för att fördriva tiden och fan jag kommer somna framför datorn och kan inte klockan bara vara tio snart och plötsligt har jag hittat nåt att surfa runt efter och innan jag har hunnit tänka "nu får jag inte skriva fler blogginlägg" så är det bara 20 min kvar på arbetsdagen.

det här händer VARJE gång jag jobbar. först oroar jag mig, sen hittar jag nåt som slukar upp mig totalt. just idag bläddrade jag omkring på sminkbloggar. hittade bl.a. detta hos lipglossbitch:



"I Japan verkar det finnas hur mycket galna beautyprodukter som helst. Jag surfade runt lite på ebay för att kolla in roliga läppbalsam, döm om min förvåning när jag snubblade över denna lilla godbit - en dosa krämfoundation som används för att täcka gråa hår. Underbart!

I samma veva stötte jag på märkliga makapärer för att trimma ögonbrynen, absurda klämmor som ska bäras nattetid för att skapa en uppnäsa och lim(!) som fäster ihop ögonlocket och skapar ett veck som gör att du “ser sötare och mer pigg ut”.

haha. är det inte fantastiskt? jag undrar hur många gånger i mitt medvetna liv jag har tänkt på japanerna och deras galna idéer och fnittrat lite inombords.

4 kommentarer:

Anonym sa...

i japan finns allt. ALLT. favoriterna är nog toaletterna med rumpdush samt rumpfön. haha. första gången jag satt på en sådan trodde jag att den skulle typ börja sväva eller något. den började brumma och lysa och plöstligt blev den varm. RUMPVÄRME! jävla ufotoaletter.

A. sa...

åh, har du varit i japan? lucky cheese! när var du där? och varför? och hur länge?

haha sprutar toalettstolen vatten på rumpan? mysigt! gud vad mysigt med lite infravärme på the derriere. allvarligt talat, jag tror att man gillar det när man väl vant sig.

Anonym sa...

en av mina favoritbloggar är av en tjej i tokyo som skriver om massor av konstiga saker som japanerna har för sig.
kolla här: http://tokyolove.blogspot.com/
som du ser har hon just flyttat till pause.se men har ännu inte haft över alla gamla guldinlägg så därför får du adressen till gamla bloggen.

A. sa...

fan vad grymt! jag ska titta!