onsdag, september 03, 2008

HJÄLP

okej... är beredd att överge ole henriksen. danskjävel. skulle göra lite research för att hitta billiga webshops, att beställa från olehenriksen.com känns ju rätt puckat. iaf så googlade jag lite och hittade till nåt forum där folk frågar "jag är nyfiken på den här produkten/märket, är det nån som har provat?" typ och så uppstår vilda diskussioner kring allt från hudvård till teveapparater och handeldsvapen typ. det är så härligt när folk nördar. spelar ingen roll vad det handlar om! nörderi 4 prez!

iaf så hittade jag inte en enda person som var missnöjd med dermalogica, men däremot var folk "inte särskilt imponerade" av ole henriksen. jag lät beslutet tas där och då. inget ole henriksen för mig.

MEN! haha. det finns alltid ett "men" om man är jag. folk börjar istället tala sig varma om andra märken, typ md formulations och murad och vad var det mer? kommer inte ihåg. men nu blev jag iallafall nyfiken på dessa två. och de är lika dyra.

hjelp mej. har någon åsikter om detta? ni som har perfekt hy får gärna uttala er.

11 kommentarer:

Joel sa...

Utan att uttala mig för dom som har perfekt hy har jag kanske ngt tips. Kör ju mkt darphin, olika tonics och balanserande serum. Smink är svårt, men tjänar man inte på att hålla sig till renlighetsprodukter i längden, div. tvålar och så, och på så sätt attackera problemets rötter?

Bästa att göra är nog att fråga en dermatolog för personlig rådgivning, misstänker dock att många är sponsrade...

A. sa...

ja, klart alla är sponsrade. så jävla irri. därför frågar jag hellre riktiga människor utan spons.. heh.

fast darphin, är inte det ÄNNU dyrare?

Anna sa...

hej gamla norra-klasskompis ^^
jag provade cliniques trestegsgrej efter tips av syrran (som jobbar på åhléns, lite insider mao) & damn it, ansiktsvattnet bränner som aceton. men man får tamejfan slät hy.
/Anna

Anonym sa...

okej nu trackar jag dig med kommentarer men hey, i can't help it, ansiktsprodukter har over the years blivit något av ett (ofrivilligt) intresse för min del! har alltså testat såväl dermalogica som ole henriksen och murad, lite olika produkter o i olika utsträckning, men min erfarenhet är att oles grejer bara luktar väldigt gott, hjälper inte ett smack! dermalogica var sådär men känner massa folk som har "blivit hjälpta" av deras produkter. Testat en grej från murad o den var bra! (har haft konstant småtarrig hy, aldrig bölder liksom) det enda som verkar funka på mig är b5, alltså vitamintillskott, nu efter ett års pillerknaprande har jag typ bra hy, känns sjukt ovant men jävligt bra!
/Karin

A. sa...

anna: hej tjejen! jag har sett dig i ica-reklamen och höll på att sätta i halsen! grymt alltså. grattis till ett fett kontrakt, hihi!

jag har testat clinique förut, men de har inte hjälpt mig ett dugg tyvärr. jag vill verkligen gilla clinique, de känns så pålitliga i sina vita rockar, men nä. jag blev liksom torr OCH finnig, haha!

karin: du får fortsätta bomba mig! jag blir bara glad!
grymt att du har provat allt, och dessutom satte du nu spiken i kistan för mitt ole-äventyr. så jag kanske ger mig in på murad då, känns rätt lovande.

vitamintillskott? på allvar? så jag kanske har halvkass hy för att jag får i mig för lite B5? i'll be damned...

Anonym sa...

well, jag var oxå skeptisk till en början men började känna mig desperat, när man passerat 20-sträcket med några år är det liksom inte kul att fortfarande ha tarrig hy (som teen levde jag i tron att hyn mirakulöst skulle bli bra vid 20, det hade mamma intygat mig att den skulle, haha)så jag gav mig ut på nätet, kollade vad folk skrivit o så o tänkte typ att det ju inte kunde skada att testa. grejen är ju den att man (iaf i början, nu har jag trappat ner rejält) tar ashöga doser, vi snackar gram! man känner sig lite som en hiv-patient med alla tabletter till en början, men nu är jag så himla nöjd, köper budget ansiktstvätt o så så då blir det ju inte så dyrt. betydligt billigare än tidigare iaf när jag skulle testa alla dyra grejer. en annan bra grej är att jag använder så otroligt mkt mindre puder nu oxå när jag slipper matta av glanset typ..
blev jävligt långt det här, jag jobbar alltså o har inget bättre för mig:)
/K

A. sa...

fan, jag ska testa! det är bara vanligt B5 på burk typ? kan man köpa det i en vanlig hälsokost eller typ välsorterad livsmedelsbutik?

GRYMT alltså. tack för tipsen!!!

Anonym sa...

tror man kan köpa i hälsokostbutik men eftersom vi snackar höga doser blir det VÄLDIGT dyrt då. finns lite olika sidor på nätet (hör själv hur skumt det låter!), vitaminb5.se, såg nu att det var 20% rabatt på nån ny sida, vitamin-b5.se, o sen finns det amerikanska sidor oxå, det är en djungel, haha!

Anonym sa...

Måste rekommendera mjölksyran på 50% från skinlaboratory.com, mirakelmedel! Samma sak de använder på salonger, fast då kostar det skjortan...

A. sa...

karin: haha, ja det känns skumt! vad synd att det var så dyrt, jag hade hoppats på att B5 skulle vara ett tjyvknep.

rocketqueen: mjölksyra? wow. alltså jag har inte hopplös problemhy, utan bara oljig och lite småfinnig och röd ibland. men jag blev aständ när du skrev "mirakelmedel"! hur stavar man till mjölksyra på engelska då? allt på hemsidan heter nåt med acid. milk acid kan det väl ändå inte heta? haha.

A. sa...

ps. jag kom på att det het lactic acid. kan ju det där egentligen, har suttit på jöbbe för länge... hehe.