onsdag, september 17, 2008

date rape

min mamma skickade just ett vidarebefodrat mail från en sjuksköterska och doktorand på umeås universitet, mailet handlar om en ny våldtäktsdrog som heter progesterex och ska egentligen användas till att sterilisera större däggdjur, t.ex. hästar. såhär står det:
"Preparatets verkan är inte tillfällig utan permanent! Progesterex är utvecklat för sterilisering av hästar. Den kvinna som tar preparatet kommer aldrig att kunna få barn. Förövaren kan få preparatet från alla veterinärer. Det är ofattbart lätt att få tag i och Progesterex kan vara nästa preparat som slår igenom i 'nattlivet'. Hur otroligt det än låter så finns det internetsidor som beskriver hur du använder preparatet."
tänk att min mamma läser om sånt här, och känner sig tvungen att vidarebefodra mailet till sin 21-åriga dotter som varit i en stadig relation i 3 år. för ingen går säker. hur mogen man än känner sig, och hur lite man än "ligger runt", så finns det alltid någon som smyger på en som ett rovdjur. jag orkar inte ens tänka på att någon kan ge mig ett piller i min drink, som inte bara ger mig en minneslucka, gör mig fullständigt oförmögen att göra motstånd, och ger någon möjlighet att våldta mig - utan jag blir även permanent steril på kuppen. jag orkar verkligen inte tänka på det. jag tänker bara på min lilla mamma, som fortfarande försöker anpassa sig till livet efter att hennes förstfödda flugit ur boet. det var 2 år sen nu, men hon är fortfarande nojig om nätterna, på helger, undrar vad jag gör och hur jag mår. det måste vara en sån jävla pina att vara mamma till en dotter. en evig skärseld. man slutar antagligen aldrig oroa sig.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med progesterex är itne sant. det är bara skrämselpropaganda. Det finns inget medel som heter så eller som har sådana effekter.
Dock så kommer nog mammor till döttrar aldrig sluta oroa sig ändå. men lite skönt är det att just det pillret inte finns. lite.

A. sa...

haha. ja. 10 min efter att jag publicerade det där inlägget googlade jag på preparatets namn och kom till läkemedelsverket där de skrev att progesterex inte existerar varken i sverige eller utomlands. men då var det för sent att ändra för jag slutade för dan och ville skynda mig hemåt. men faktum kvarstår. man kan INTE bli steril av någon slags våldtäktsdrog, men man kan likväl bli våldtagen. och det kan vara minst lika förödande.

Anonym sa...

Min mamma var likadan när jag flyttade hemifrån. Jobbigt, men lite gulligt också. Jag vill iallafall aldrig ha barn. Det är den vore värsta skräcken att i resten av sitt liv gå och vara rädd för att vara en dålig mamma osv. Nej då är det fan bättre att låta bli. Brr. Skräck.

A. sa...

nej, vad tråkigt hörru - inte så! du kan ju inte undvika att skaffa barn för att du är rädd för att bli rädd! jag tror att allt faller på plats av sig själv. jag tror att alla föräldrar är rädda för att inte räcka till, men att det fixar sig efter ett tag.

Anonym sa...

det har du rätt i. men jag vill nog ändå inte ha några barn. världen är för dålig och jag ska ägna mig åt djur och natur istället. och mina katter =^.^=

A. sa...

åh katter. människans räddare. jag saknar katten i mitt liv!

Anonym sa...

Om brudarna slutade ta emot drinkar från främlingar, och drack upp vad de själva köpt, skulle den här typ av våldtäkter aldrig ske.

De får därför ses som självvållade. De väljer att låta sig drogas av män de borde fatta tänker knulla dem.

A. sa...

haha, din stackars felknullade jävel..

1. du fattar väl att även deras egenköpta drinkar blir spetsade? det betyder i förlängningen att tjejer varken kan dricka sina egna drinkar eller bjuddrinkar, om det inte står som idioter och håller handen över glaset. vad är nöjet i det?

2. jag tror att många vanliga snälla killar fortfarande förlitar sig på bjuddrinken som ett säkert kort när de flirtar med nån tjej de är intresserade av. det vore trist om ingen killes välvilliga gester kunde tas emot p.g.a. några vilddjur som våldtar.

tänk efter nästa gång du spyr ur dig något som luktar skit. du är definitivt felknullad om du anser att en våldtäkt kan vara självförvållad och jag vill inte ha felknullade män på min blogg. så hejdå och kom inte tillbaks. jag hoppas att jag aldrig möter dig ute i den riktiga världen.