onsdag, september 17, 2008

all jävla sockerdricka och rosa moln



okej. jesus amalia. nu måste jag säga något. jag tycker att sandra, a.k.a. niotillfem, är en jävligt snygg liten spätta och hon verkar vara rolig också. har läst hennes blogg från och till i några månader för jag tycker att bilderna hon lägger upp och vissa saker hon tipsar om är roliga. jag blev arg på alla jävla as som trackade henne som fan för hennes fina stockholmsdialekt, jag skrev till och med ett inlägg om det här. hon svarade på det, blev glad över att hon läste och fick se att inte alla tycker att hon verkar vara en omogen indiebracka.

men - alla flickorna som kommenterar i hennes blogg - NIGGA PLZ! jag tycker att sandra får vara hur flickig och rosa och puttinuttig hon vill, hon har varit så från början och det är all good. jag blir bara så himla full i skratt av att se alla copycats som skriver EXAKT samma saker som hon, formulerar sig på EXAKT samma sätt och bara VILL VARA som niotillfem. man kan inte kopiera en människa rakt av och ha värdigheten i behåll. ni är bara så himla fåniga. låt sandra puttinutta ifred.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
uppdatering: emelie visade mig några kommentarer från ett nytt inlägg där poängen är att kommentarerna ska bilda en saga som sandra har inlett med meningen "Det fanns en gång en mycket liten giraff som bodde under ett par läskbackar i parken". väldigt sött, men fortfarande rätt harmlöst. däremot spårar det ur TOTALT bland kommentarerna. den ena är värre än den andra och uppriktigt sagt skrämmer det mig att det är tjejer med internetvana som sitter och skriver. de bör vara minst 14 år gamla, och man brukar överge sånt här snack när man börjar grundskolan. läs och försök gallan i schack;

1. "han bjöd alltid in nyckelpigorna på mumsbums te och blåste alltid såpbubblor innan han gick och sov,men en dag.."

2. "ibland knackade han på hemma hos tant miriam, som var en liten kanin. hon brukade bjuda honom på varm mjölk och nybakade kakor med önskningar inuti som gick i uppfyllelse när han tuggade i sig dom."

3. "sitxen var otroligt blyg och umgicks bara med hans mamma svea. hon var all trygghet för sitxen men han visste att hon inte skulle leva för alltid och det skrämde honom otroligt.."

jag tycker att det är så sjukt obehagligt med halvvuxna människor som sitter och pratar som dagisbarn. det är så fördummande och onödigt (eller så har vi ett 50-tal potentiella barnboksförfattare här). det finns dock hopp, för mitt bland alla dessa mobbade kommentarer ploppar det upp sånt här;

"Sixten/Agneso blev trött på att alla försökte påstå att han gillade såpbubblor så han byggde ett gulligt maskingevär i rosa och dödade alla töntar som kommenterade nonsens bara för att bli sedda i nån blogg."

7 kommentarer:

Anonym sa...

haha. jag älskade också det rosa maskingeväret!

A. sa...

haha, whoah, hej sandra! betyder det att du också tycker att vissa av kommentatorerna är obehagliga?

Emilie sa...

lite som när man skrev dålig poesi på sockerdricka när man var femton. haha

Emilie sa...

fast så mycket värre. dear lord. men sandra, hon är bra.

A. sa...

haha. jag har aldrig skrivit poesi, inte ens när jag var femton. men jag kan tänka mig. och jag har inget emot sandra. bara alla mini-sandror utan egen identitet, och alla 19-20-åringar som skriver som barn.

(fast fan vad jag blev sugen på sockerdricka nu. eller vilken läsk som helst egentligen.)

Anonym sa...

nej jag tycker inte de är obehagliga. krystade kanske men jag tror att det framförallt handlar om att man inte ser klyschorna framför alla söta djur. det är svårt när man är 15 att inte se skillnaden på "rosa sockervaddsmolntussar" och en girafff som bor under ett par läskbackar.
jag har ju liksom varit femton och haft "månbubbla" som hotmail adress och så. Om de känner att de får någonstans att skriva av sin sockerabstinens så är det bara härligt. Det går över :)

A. sa...

du har en bra inställning. vad skönt att du ser det på det där sättet, för annars hade du väl gått och blivit galen på dem, haha.