torsdag, september 18, 2008

sackarosdjävulen


jag gav efter för sockerbegäret som jag kämpat mot hela dagen. vid midnatt ställde jag mig i köket och började baka kakor. vi hade inte alla ingredienser i receptet, så jag försökte lappa ihop det med müsli. det gick ju sådär. nu sitter jag här och jäser och känner mig svagsint. den är typen av tillfredsställelse är ju inte eftersträvansvärd, det är det som är grejen. jag var alldeles för sockersugen för att det skulle kännas bra efteråt. det enda jag känner är skuld, och lite illamående... och ett havregryn som har fastnat mellan tänderna.

jag var nog mest hungrig egentligen. haha. borde tagit en macka eller något. men i mitt delirium kändes det som att det skulle vara lättare att bara slänga ihop en kaksmet lite snabbt (?!) - såhär efteråt är det ju bara QUOI? jag bakar ju ALDRIG. ingenting jag tar mig för i köket kommer någonsin gå SNABBT. den tanken är ju bara ett bevis på att jag är beroende och kommer med vilka ologiska ursäkter som helst, bara det resulterar i att jag får mitt sockerbehov tillfredsställt. sick! it's sick, i tell you!

(ja, det fanns en bild på nisse här som jag tog i smyg när han satt och läste på tunnelbanan, men jag tog bort den för han skulle bara blivit irriterad om han upptäckte den, haha.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

http://m3.idg.se/polopoly_fs/1.149035!imageManager/1947864427.jpg

appropå tatoos, oscar visade denna... lol...

/nathan

A. sa...

HAHAHAHAH

Anonym sa...

åh du är så rolig och fin!
/emelie

A. sa...

aww... saknar dig, em!