söndag, maj 04, 2008

borgarna är ruttet fläsk

fan, är det något som provocerar mig så är det att moderaterna nuförtiden har ett eget första maj-tåg. jag borde inte låta mig beröras av det men fy fan vad arrogant och världsfrånvänt det är av moderaterna att kalla sig för ett arbetarparti. givetvis deltog blondinbella i deras jävla skämt till manifestation som verkade gå ut på att omyndiga moderater med tandställning och dyra jeans stod med varsin knippe blåa ballonger och stojade och skrek när sossarnas maj-tåg med snart 120 år i ryggen gick förbi muffarnas jaktmarker (d.v.s. stureplan).

detta står på blondinbellas utelista för tillfället:
"UTELISTAN

1. Arga Socialdemokrater som tar till våld. Vi MUF:are vet att 1:a maj anses tillhöra den röd-gröna rörans dag men det hindrar inte oss från att fira frihetens dag. Men att sossar kommer fram och tar sönder våra balonger, håller fast oss och är hotfulla strider mot våra rättigheter. Min balong som jag håller i är min egendom och hur provocerad någon blir får man inte ta sönder något som tillhör en annan. Vissa sossar gick över gränsen igår rejält, vilket vi har på bild. Någon tidning som är intresserad? Nej det känns som om vi Moderater ska ta Sveriges nationaldag till vår dag. För vi står ju för individens frihet!"
det måste man ändå ge dem; hon har verkligen fostrats till en äkta moderat, hon är t.o.m. utrustad med deras karakäristiska arrogans.

5 kommentarer:

Anonym sa...

gillar den sköna stavningen av "balong"... låter som nåt ur en fantasybok, hähä...

/nathan

A. sa...

HAHA LOL, märkte inte ens det!

Anonym sa...

"jag ska tillkalla himlens makter, mörkrets balonger kommer att stå redo för striden... och jag skall dra mitt svärd, svurdur, och det skall fara som en ljungeld och klyva halsarna på alla ogudaktiga balonger"

Anonym sa...

kul det vore om hon demonstrerade med nsf på nationaldagen! ska vi tipsa genom bloggen? väldigt trevlig tillställning.
/e

A. sa...

HAHA! ja! det skulle vara kul om moderaterna och NSF gör anspråk på samma dag. de kanske kan ha ett gemensamt tåg också, under parollen "för sveriges välmående". för det tycker ju båda partierna är så viktigt.