tisdag, september 30, 2008

om russell peters

(att russell peters inte syns på bilden beror på att han inte hade kommit ut ännu.)

russell peters var helt fantastisk. det var fullsatt! jag hade så jävla roligt. han drog iranier-skämt! så jävla härligt! vi är annars en relativt bortglömd grupp i såna här sammanhang, det är ingen som driver med iranier. förutom iranier själva (typ maz jobrani & omid djalili). men indier, svarta, asiater, svenskar, fransmän, amerikaner, britter... alla har de blivit skämtade om.

det var två enorma amerikanska gangstaz som satt bredvid mig, de fnittrade som skolflickor till varenda punchline och applåderade och ylade och deras pepp smittade verkligen av sig på mig. precis som förväntat gick russell jävligt hårt åt folket som satt på de främre raderna. han lät dem inte vara ifred. det är lite som att om han väl har upptäckt dig är du toast, du kommer bli häcklad igenom hela föreställningen och det enda du kan göra är att skratta åt skämten för annars kommer han göra sig lustig över att du inte tycker att det är kul... haha.

han hade en uppvärmar-akt som var en jättetjock kanadensare med ett "epic greek name" (kommer verkligen inte ihåg vad han heter!!), han var också helt sjukt rolig! grov, men otroligt rolig (alltså jag känner verkligen att jag växer som människa när jag kan lägga all bitterhet åt sidan och skratta åt småsexistiska skämt! ibland KAN det faktiskt BARA vara ROLIGT)!

så nu har russell peters tagit min ståupp-oskuld och jag måste säga att det gick i princip smärtfritt! jag ser verkligen fram emot fredrik lindström på cirkus imorgon! SJUKT PEPPIS!!!

mer utropstecken!!! !!! !!!

!!! !! !!!!

0 kommentarer: