torsdag, september 25, 2008

mer pengar pengar pengar

vilket jävla skämt. det spelade ingen roll att jag hade fått mer än vad jag räknat med, eftersom att jag hade räknat FEL och alltså fick ungefär exakt så mycket som jag tänkt från början. och eftersom att jag hade så mycket räkningar som samlats på hög, och födelsedagspresenten till brorsan och andra goa grejer, så blev det löjligt lite pengar kvar. fan. sen tänker jag ju inte köpa TVÅ par skor den här månaden, det är bara dumt. hellre ett par skor, och någon kväll ute, typ på brorsans födelsedag, än två par skor och hemmakvällar hela månaden.

iallafall så tycker jag att jag förtjänar att köpa tre fina saker till mig själv:

1. ett paket från strawberrynet med: dr. hauschka prova-på-kit och clinique all about eyes (varsågod israel, my treat). mina dermalogica-prover är slut sen länge och "tvål och vatten" känns inte som en hållbar kur.


2. random väska. den svarta tygpåsen har ju gjort sitt, både på det ena och andra sättet, kan man ju lugnt säga. den har ett extremt lägligt hål i botten också. en gång upptäckte jag att mina nycklar hängde ut genom hålet, och om det inte vore för några fransiga trådar så hade jag behövt ringa låssmeden.


3. ett par skor. någon närmare motivation behövs inte.
yah. so that's it. inget mer för mig denna månad. eller jo, ett SL-kort såklart, men det är inget "fint" utan bara ett nödvändigt ont. det är så jävla idiotiskt av SL att korten bara gäller i 30 dagar, inte en hel månad. alla månader har inte 30 dagar - hello? det man har då är ett kort som gäller t.ex. 25:e aug - 23:e sept, så får går man omkring med ett ogiltigt kort i två-tre dagar innan lönen kommer och man har råd att köpa ett nytt. det resulterar i en sjukt hög mobilräkning för min del, eftersom att jag försöker ta mig fram med sms-biljetter de dagarna (1 sms-biljett á 30 kr x 2, eller 3, i ett par dagar; you do the math. innan man hunnit säga "planka.nu" har mobilräkningen stigit med 200 kr). varför kan de inte bara låta korten gälla från inköpsdatumet till samma datum följande månad? 25:e augusti till 25:e sept? är det svårt på något sätt? SL alltså. jävla åsnor.

4 kommentarer:

Chatrin Loov sa...

Ja både SL och CSN's är ju sånna vars intelligensnivå man kan prata om for ever and ever... men ett tips är att köpa en remsa istället för sms-biljetter, fan vad de drar pengar på det där! då tjänar man iaf 10 kr per resa...

A. sa...

ja, jag hade köpt en remsa om det var så att jag hade pengar två dagar innan löning... :((((

de håvar ju in sjukliga summor i sms-biljetter på såna som inte har ett öre den 24:e. ska försöka ha 180 kr (!!!) kvar till nästa månad...

det är så jävla sjukt egentligen. de har höjt priset med typ 30 kr, samtidigt som de har dragit ner på antalet klipp från 20 till 16 stycken. riktigt sniket.

Anonym sa...

Köp en remsa nu, så har du när det krisar i slutet av månaden/lönen. Fast det känns ju drygt att köpa ett kort och en remsa samtidigt liksom, bara för att man vet att det kommer bli klent senare.

A. sa...

ja, det är smart, så har man den till senare.. fast det ska ju liksom inte behövas. man ska inte behöva KÖPA TILL en remsa för att komplettera ett svindyrt kort. antar att man är illa tvungen.