torsdag, september 25, 2008

i min mobil vol. III

en dag var jag och käkade middag med pappa och lillebror. efter maten fick lillen åka tunnelbana med mig några stationer, för skojs skull. han älskar tåg. på perrongen var det andlös väntan. fan vad taimas kan stråla. stråla som en sol.


han ville inte sitta, utan stå upp, vid dörrarna, som de vuxna gör när de ska till jobbet på morgonen. han är en utmärkt imitatör av vuxna människor. han var helt lycklig de där minuterna mellan odenplan och fridhemsplan, så lycklig att jag var rädd för reaktionen när han fick veta att vi ska gå av. men han var helt lugn och sa att "taimas och annahita ska snart åka tåg igen", halvt på persiska och halvt på svenska. älskar honom så mycket!


och det här är jag idag, i hissen, på väg för att köpa skorna. *glittrigt lip glaze/gloss/gel/sheen/stain/sticky poo/whatever*

ja. och skorna satt som en smäck. promenerade hela vägen tillbaka hem. jättesköna. känns asbra. känner mig dock lite halv-nazi i de ankelkorta jeansen. men det fick vara så.

här är de andra skorna, som jag alltså inte köpte. de ser lite runda och klumpiga ut på bilden, men de är lite schysstare i verkligheten på nåt sätt. nåja. nästa månad får vi väl se då. med tanke på att dessa kostar 600 kr, och iallafall var i äkta läder, är de kanske mer prisvärda än syntetskorna här ovanför som kostade 900 kr. men nu fick det vara så.

3 kommentarer:

ochjagba sa...

tack för kommentaren. så gulligt av dig. :)

vilka fina skor, jag tycker att du valde rätt!

A. sa...

mille grazie, bella donna!

Mikaela sa...

Jag har också de understa! Fast jag fick de på rea för tre hunkor. De är riktigt bra!