söndag, augusti 31, 2008

tjuvlyssnat.se förstörde mitt humör ikväll

vanligtvis älskar jag att fördriva tiden på jobbet genom att bläddra på tjuvlyssnat.se, det är en helt briljant sida helt i nivå med min humor. men inte just ikväll. ikväll publicerades följande tjuvlyssning och jag satte min coca cola i halsen:

En tjej ~18 går förbi ett gäng killar ~22. En av killarna böjer sig fram och nyper tjejen i rumpan.
Tjejen (skriker): VAD FAN TROR DU ATT DU HÅLLER PÅ MED?!
Killen: Men va' fan, slappna av lite!
Tjejen: Du, ge mig EN anledning att inte ge dej en örfil!
Killen: Jag slår tillbaka!
Tjejen (skamset): Okej, det var en ganska bra anledning…
Tjejen går snabbt därifrån.

jag blev irriterad av den låga nivån på tjuvlyssningen, och förstod egentligen inte hur de överhuvudtaget kunde publicera något sånt här, som inte ens var roligt. men sen gick jag in på kommentarerna, där det givetvis hade brutit ut en hätsk debatt dels mellan tjejer som tyckte att hon borde gett honom en käftsmäll och killar som tycker att tjejer borde kunna "ta" ett nyp i rumpan, och dels mellan de som diskuterade huruvida det är rätt eller inte att bestraffa ett nyp med en örfil. jag själv är av den åsikten att killen måste vara efterbliven eftersom han;

1: tar sig friheten att överhuvudtaget nypa en förbipasserande tjej i rumpan
2: säger åt henne att slappna av när hon blir förbannad
3: hotar med att slå tillbaka om hon örfilar honom

den här killen gör ALLT fel. 3 fel av 3 möjliga. ger han sig ut på såpass tunn is, som ett nyp i en främmande tjejs rumpa ändå är, får han fan räkna med att hon inte blir smickrad utan bara förbannad och därför ser jag ingen anledning till att han inte skulle förtjäna en örfil. hursomhelst bryr jag mig inte så mycket om den här killen, han var antagligen bara full och dum och ville spela macho inför sina kompisar. DÄREMOT blir jag så in i HELVETE förbannad på alla jävla killar som ska hålla på och käfta emot och säga att det är fel av HENNE att hota med en örfil. HUR I HELVETE KAN MAN SE MELLAN FINGRARNA ATT HAN HOTAR MED ATT SLÅ HENNE OM HON REAGERAR MED ILSKA PÅ SEXUELLA TRAKASSERIER?! det är fullständigt vidrigt, att det finns så jävla många avskum i det här landet, som ska vara ett av världens mest jämställda. jag känner verkligen hur respekten för hela manssläktet krymper och krymper, när det finns så många killar som antingen tycker att det ska vara en komplimang att bli nypt i rumpan av en främling, eller blir förbannade när tjejen skäller ut honom.

0 kommentarer: