söndag, augusti 31, 2008

i min mobil

en dag för nån vecka sen var jag med min vän sami. vi hittade en filmis på james dean där han ser lite lätt efterbliven ut. sami sa "våldsamt". han säger ofta såna där saker. använder ord i konstiga sammanhang. andra ord och uttryck han använder mycket är "döds", "tungt" och "svider ju".
sen gick vi till zooaffären vid skanstull, sami skulle köpa levande syrsor till en ödla han känner. jag stod och väntade bland akvarierna och förlorade mig själv bland guldfiskarna som simmar i samma mönster, dag efter dag, månad efter månad, år efter år...
detta är från ett annat tillfälle och en annan zooaffär; närmare bestämt förra helgen, i gustavsbergs centrum. den här lilla sparven verkar ha drabbats av samma olycka som kramer och jerry i seinfeldavsnittet som heter "the shower head". kontentan är; snålspolande duschmunstycken ger en platt och livlös frisyr.
undulaterna var ungefär som george. hade ingen frisyr att bekymra sig för.
karlavägen från 4:ans fönster. dagen före idag. igår då. på väg hem efter jobbet. upptäckte att jag kan ta bilder samtidigt som ett samtal pågår. när har man användning för en sådan funktion? förutom när man upptäcker den första gången?
detta är min frukost. nisses kladdkaka från igår och sommarens sista jordgubbar som jag köpte för halva priset på ican nere på torget.

3 kommentarer:

Anonym sa...

joho! jag och andreas gör så ofta, om man pratar redan och ser nåt kul etc som man vill visa. då kan man skicka bilden samtidigt och sen prata om den! :) super.

Anonym sa...

hihi! bra inlägg! :) mer sånt.

puss/e

A. sa...

haha! okej. men du är så himla MMS-ig av dig, jag skickar sällan bilder.