söndag, augusti 31, 2008

dagens konst: ana bagayan





den där mixen av groteskt och vackert tilltalar mig verkligen. groteskt och vackert är bättre tillsammans än vad båda är var för sig. det är många som kör på det här spåret men jag tycker att ana bagayan gör det bättre på något vis, titta närmare på hennes portfolio här.

hon gör också blyertsteckningar. jag orkar inte skriva att jag älskar dem, men det gör jag verkligen. känner på något vis att jag missbrukar orden "älskar" och "fantastiskt" och "grymt". måste skära ner på superlativen. men ja, truly amazing;





eller så är de awesome! like a hot dog.

jag har hittat så jävla många fantastiska unga konstnärer på internet och det är så många prints jag vill köpa. när det är dags kommer jag iallafall slå till på två stycken som jag valt ut; ana bagayan och miriam ivanoff.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaa, miriam är så himla himla bra. kan tipsa om hennes svenska blogg om du inte hittat den, http://flunky.gangsterville.org. en av mina favoriter!

A. sa...

oj, vad konstigt! jag var inne på den bloggen för några dagar sen, men kopplade inte att det var hennes! jag har hursomhelst hittat den nu, haha, älskar inlägget om chassider.