måndag, oktober 20, 2008

överväger jobbskolk, igen

shit. jag är så sjukt osugen på att jobba idag. IGEN. när hände detta? jobbet suger inte i sig, folk är lite jobbiga ibland, that's all. det är bara det lediga hemmahänget som är så fantastiskt härligt. jag funderade nyss på att sjukanmäla mig, eller ja, bara ringa och säga att jag inte kommer, behöver nödvändigtvis inte ljuga om att jag är sjuk. att jag ens överväger det? vad är det för fel på mig? jag har jobbat i två månader, efter en dubbelt så lång period av total sysslolöshet, som om jag har glömt hur mycket det tärde på mig. inga pengar, inget att göra, ingen lust och ingen ork och ingen självrespekt. total brist på lebensraum. allvarligt talat. det är också en sak jag har strukit från min innan-jag-dör-lista, "vara arbetslös". jag tror att det är bra att en gång ha upplevt hur det är att vara arbetslös. då ska man ju kunna uppskatta arbete så mycket mer. något jag uppenbarligen inte gör nu. jag börjar bara leta efter anledningar till att inte gå till jobbet.. jag har INGEN disciplin överhuvudtaget, ingen disciplin och ingen arbetsmoral. jag är en dålig arbetare. bad, bad employee.

till alla framtida arbetsgivare; härmed utfärdas varning för denna individ. utger sig för att vara flexibel, engagerad, prestigelös och självgående. kommer dock inom en kort tid att uppvisa helt andra egenskaper som inte är av värde för arbetsgivaren; såsom lättja, bristande disciplin och benägenhet att ljuga. anställ på egen risk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"jobbet suger inte i sig, folk är lite jobbiga ibland, that's all."

http://ifyoureintoit.blogspot.com/2008/10/jag-hatar-mnniskor.html

/nathan
ps. pusspuss ds.

A. sa...

haha. meh! det är fortfarande kunderna jag gnäller på, inte jobbet i sig. det är trevligt när folk är trevliga.

Anonym sa...

haha ja, jag fattar... det var bara rolit med ett inlägg med rubriken "jag hatar människor". helt hil'!
/nathan