fredag, oktober 03, 2008

tröjorna





(haha, sexigt. plutmun och grå jättetröja.)

här är tröjorna från igår. jag gillar båda jättejättemycket och båda är jättejättegråa (vilken överraskning). den översta är i 100% alpackaull och är antagligen handicrafted av nån liten indian i bolivia. det fina med den är att den är kardad i ett fält på framsidan, och på sidorna är den stickad "åt andra hållet" (haha, inget fackspråk här inte); titta!

finns det någon av er som på "äldre dar" har blivit mer materialmedveten? jag har inte köpt något i akryl eller polyester eller annat plastigt och svettigt på flera år, jag känner mig som en tant som går omkring inne på H&M och känner på materialet och kollar på tvättråden. och att jag blir så löjligt glad av att få veta att en tröja är i 100% alpackaull, jag anar ett frö av nörderi börja gro... en materialfetischist är född.

5 kommentarer:

A. sa...

ja! VÅGA VÄGRA AKRYL!

Anonym sa...

Jag vet! Sen så är man (jag) också mycket väl medveten (tänker sig) om att det är just det här som leder till att man till slut slutar som mysbyxegubben. Eller i bästa fall morgonrock-&-konjaksgubben.

A. sa...

hhaha, morgonrock-och-konjaksgubben! men är det inte honom du vill bli när du blir äldre? endast äkta material och finsprit?

Anonym sa...

det där var en del i min småborgerliga uppfostran!
/n

A. sa...

hahaha!