fredag, oktober 03, 2008

hemmafru not so much...

hahahah, jag är verkligen en katastrof i köket. det är ändå förvånansvärt att jag fortsätter att laga mat och experimentera, när det är en så stor andel av experimenten som misslyckas. nu skulle jag t.ex. laga nån slags nyttig lunch. vi har inte så mycket annat än linser, pasta och falukorv hemma, och jag är trött på pasta, så jag tänkte att jag steker lite falukorv och gör en linssallad på linser, paprika, lök, och några ensamma små oliver. det skulle ju kunna bli bra liksom, vi har bra råvaror och allt det där, men nånstans på vägen spårar tåget ur och allt blir bara en jättestor grå hög med linser, några skamsna svarta oliver och vidbränd falukorv. jag har alltid trott att jag "har det i mig", det där med att kunna improvisera fram maträtter... kanske borde tänka om och öppna en kokbok.

meanwhile ska jag sopa ner mitt misslyckande i soppåsen och istället längta till ikväll, då vi ska käka brorsans födelsedagsmiddag på little persia. jag har aldrig käkat där (bara druckit mig full), så jag är jättenyfiken på deras mat.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland måste man kapituelra och inse att man helt enkelt inte "har det i sig". Jag har varit tvungen att göra det. Tur det kanske, annars skulle jag varit sjukt skinny.