måndag, september 08, 2008

the uh-oh-moment

nyss fick jag käka min matlåda. jag började glatt äta av den tills jag plötsligt påmindes om att det fanns korv i. det här är alltså det som blev över av en tomatsås som jag gjorde för några dagar sen, och det brukar gå bra att äta dem - förutom när det är kött i. jag har köttnoja. kan sällan äta tillagat kött som är ett dygn gammalt. och den här pastasåsen har säkert stått i kylskåpet i en 4-5 dagar... kanske MER! inväntar med spänning vad som händer i min mage under de närmaste timmarna.

8 kommentarer:

Anonym sa...

För några år sedan åt jag 3 dagar gammal köttfärssås och blev matförgiftad i 3 veckor. Nu är jag vegetarian.

A. sa...

helvete. spydde du i tre veckor? det där är verkligen en av mina största fobier.

Anonym sa...

typ så ja. det var helt sjukt. fick nästan läggas in.
ja fyfan det var nog det värsta jag varit med om tror jag. usch, kött är bara elände.

A. sa...

jävlar. min mamma blev magsjuk av oliver en gång. hon sa också att det var det värsta hon har varit med om. det var jobbigare än att föda barn, sa hon.

Anonym sa...

Oliver? Hm, vad udda!

A. sa...

ja. oliver känns väldigt oskyldigt på nåt vis. men de golvade henne.

Anonym sa...

köttnoja hahahaha kul ord

A. sa...

=^.^=