tisdag, september 09, 2008

STAGNATION, BITCHEZ!

åh gud. så många av bloggarna jag brukade läsa förr har blivit så jävla tråkiga. de har blivit parodier på sig själva. det jag brukade uppfatta som poetiskt och inspirerande ser jag numera som total regression till tonårspanda-stadiet. eller de som gav en insiktsfull analys på mode, snarare än att hjärndött shoppa upp studiebidraget på gina tricot, de har istället blivit skitnödiga och överanalyserande. ingenting är roligt. det är så synd, att många bloggare som börjar som en skön mix av högt och lågt, insiktsfullt och roligt, till slut drivs ut till en av ytterligheterna och slutar som antingen 100% puttinuttig eller 100% svår.

jag vill hitta fler bloggar som aldrig har kapitulerat inför polariseringen. aldrig bara puttinuttiga, aldrig bara svåra. och aldrig gina tricot. bara en perfekt avvägning mellan förnuft och humor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.rodeo.net/crfn

/nathan

Anonym sa...

Det är därför din blogg är så bra. Varken skitnödig, puttinuttig, svår eller gina tricot. Din blogg är bara skitbra. Du känns så på riktigt. Go!

A. sa...

fan, åh, tack!! jag blir så sjukt smickrad.

Anonym sa...

Vad bra! Din blogg (och du) är som ett korn av guld på en rutten åker. Jag hatar verkligen bloggvärlden och det mesta med internet. Speciellt modebloggsvärlden då. Det enda som är bra med den är att den håller på att ta död på sig själv.

A. sa...

*speechless*

*fortfarande sjukt smickrad*

*kan inte uttrycka det på nåt smart sätt*