måndag, september 22, 2008

jazz kitten


god morgon. av någon anledning blev det inte mycket sömn för mig. jag vaknade när nisse gick hemifrån, som så många gånger förr, men så kunde jag inte somna om. steg upp och duschade, käkade några mackor och bryggde en kopp kaffe, och nu sitter jag här och lyssnar på en blandskiva med jazz som thomas gjort till oss och skickat upp från göteborg.



han har skrivit en väldigt utförlig låtlista med små fina kommentarer till varje låt. efter don redmans "reefer man" stod det "swim to china? walk the ocean? skönt lingo, i guess." sjukt fin kille. miss ya, kitten.

nåväl. nu är det tre dagar kvar till löning, det är nästan som att jag räknar ner timmarna tills jag kan leva som en självständig människa igen. längtar efter att slippa be mina vänner att hitta på gratisnöjen med mig bara för att jag inte har råd med något annat. jag ska köpa mig ett par fina skor och sen ska jag betala räkningar och hitta på roliga saker med mina kompisar, som kan få kosta pengar.

0 kommentarer: