måndag, juli 07, 2008

blandbandet är tillbaks!


ok, jag tog tillbaks blandbandet, jag kom på att det inte spelar någon roll om alla inte lyssnar. det kan gott få vara kvar åt de som faktiskt lyssnade och nu har jag förstått att det faktiskt fanns några som gjorde det.

man KAN ha hur många låtar som helst, men jag vill göra det som ett "riktigt" blandband, d.v.s. hålla mig till ett 20-tal låtar. ibland kanske jag tar bort det gamla och gör ett helt nytt blandband, får se om det överhuvudtaget blir någon respons, haha. okej. här är iallafall mitt blandband, REINVENTED PRECIS SOM MADONNA:

1. dirty mind - prince
2. the seventh seal - scott walker
3. flyktsoda - ebba grön
4. i wonder why - dion & the belmonts
5. egyptian reggae - jonathan richman and the modern lovers
6. beväpna er - ebba grön
7. dunkar varmt - mattias alkberg bd
8. certain people i know (live) - morrissey
9. capital radio (live) - the clash
10. straight to hell (live) - the clash
11. she bangs the drums - stone roses
12. för en lång lång tid - håkan hellström
13. ooh la la - goldfrapp
14. lost in tv - suede
15. why don't you find out for yourself - morrissey
16. can't keep it in - cat stevens
17. knock on wood - amii stewart
18. amsterdam - jacques brel

det är ingen speciell ordning på dem eftersom last.fm blandar dem automatiskt av nån anledning, vilket tar bort nöjet med att knåpa ihop låtlistan och bestämma ordning med en bra början och ett bra slut. men nu får det vara såhär.

förresten så kan man inte heller välja vilka låtar man vill lyssna på. om man klickar på ett låtnamn får man bara höra ett 30-sekundersklipp, också jättesynd, men det är säkert något upphovsrättsligt som ligger bakom. man får helt enkelt ha tålamod och bara låta bandet gå...

ENJOY!

ps. jag rekommenderar att man klickar på den lilla ikonen längst ner till höger på spelaren, då lossar den och blir en fristående spelare som inte påverkas av att man byter sida eller så. grymt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ser ut att vara ett finfint balandband. Dion!! Scott Walker! Hälsa gärna på oss på http://bandetskuggan.wordpress.com soul/folkpop/countrock på svenska!

A. sa...

hej! tack! vad kul att nån gillar det! kul att nån lyssnar överhuvudtaget, haha.