måndag, juli 07, 2008

bjuder


*sommarfräsch och pigg*



raska på.

sov så djupt att jag inte visste vart jag var när jag vaknade. jag märkte inte heller när nisse steg upp och gick till jobbet och kunde inte återskapa (den eventuella) hejdå-jag-går-nu-pussen, fick jag nån sån? vore najs om jag fått en sån. även om jag inte märkte nåt. haha.

igår var det mysipysimys hos siri. när jag kom dit var siri, nathan, max, august, camilla & martin där redan, vi åt meloner och jordgubbar och sen bestämde vi oss för att gå och hyra en film. det blev mordet på orientexpressen, samt tre påsar chips och lite körsbär. efter filmen såg vi några minuter av något program som hette paranormal state, som handlade om nån liten grabb som var ett medium, haha och allt det där snacket om spöken gjorde mig rejält uppskrämd. ville bara komma hem och krypa ner bredvid nisse. men nej, jag missade tåget och det var 28 min till nästa. åkte till fridhemsplan med de andra, för att ha något att göra, sen tog jag hässelbytåget därifrån. nånstans vid alvik slog jag upp låt den rätte komma in för att läsa de sista sidorna och när jag läst färdigt kände jag mig så liten och rädd att jag var tvungen att spela lite mobilspel när tåget åkte förbi blackeberg. jag skrev ett sms till nisse där det stog att kalla kårar fullständigt rinner ner över mig och det var verkligen så det kändes!

ja wow. riktigt bra bok. måste leta reda på hans andra böcker. men nu ska jag ge mig i kast med bitterfittan som siri lånade mig igår!

0 kommentarer: