lördag, juni 07, 2008

be kind rewind



igår såg vi be kind rewind, den var fin och bra. jack black kör sin grej med hyperaktiv, lite halvt överviktig nörd med noll självinsikt och det funkar rätt bra för det mesta, tycker jag (det finns säkert många som hatar honom och hans oförmåga att variera sig). det var kul att se honom i en helt seriös roll i ett avsnitt av arkiv x, där han spelade kompisen till en snubbe (giovanni ribisi) som var en vandrande åskledare. då var han en liten skinny bitch och hade antagligen inte odlat sin hollywood-persona ännu. anyways, det bästa med filmen var iallafall mos def, han är grym. jag vet inte varför jag har så låga förväntningar på rappare som ska bli skådespelare, de kan väl ha skådespelartalanger precis som vilka andra som helst, men jag blir ändå så överraskad över hur bra han är (kom ihåg ford prefect i liftarens guide!). felfri. verkligen.

men - det finns alltid ett men, filmen förlorar såklart en del på slutet när den blir alldeles för sentimental och då blir man lite trött.

idag är det lite svalare ute, då passade jag på att boka en tvättid och sen är det är det EM-invigning med schweiz - tjeckien. någonstans där hade vi tänkt klämma in grillning & öl med daniel & nathan. äntligen! my heart yearns for grillad halloumi.

0 kommentarer: