måndag, maj 05, 2008

min vän tove

är så förbannat duktig! förra året gjorde hon den här oljemålningen baserad på ett foto som hon tog på min inflyttningsfest på engelbrektsgatan.



jag var tvungen att förminska bilden litegrann så kvaliten är aningen sämre. ignorera det är ni snälla. här är fotot:



för ett tag sen berättade hon att hon håller på med en ny, av en bild från samma fest, när max, daniel, nisse och jag står och sjunger och dansar efter att alla har gått hem. claes sitter i soffan och tittar på. tove vände sig om i dörren precis innan hon skulle gå hem och knäppte den här;



och igår när jag var hemma hos henne fick jag se tavlan. den är inte färdig ännu (claes är t.ex. en vit fläck fortfarande) men den är helt sjukt fin! jag stod typ och hoppade jämnfota framför den, hojtade och öste beröm över henne, jag älskar den! tove har ett fantastiskt öga för ögonblick och stämningar, hon misslyckas fan aldrig. hon gör den som ett arbetsprov till konstfack, hon förtjänar verkligen att komma in. jag och nisse ska köpa den när den är färdig om hon vill skiljas från den, åh, jag vill ha den hemma på vår sovrumsvägg som ett monument över alla våra minnesvärda kvällar och fantastiska vänner.

tove edlund dreiman - remember where you heard it first! titta på tovebianca.livejournal.com och hennes gamla tofi.livejournal.com för att se annat hon pysslar med.

0 kommentarer: