onsdag, maj 07, 2008

våld

igår hände två saker som verkligen inte händer varje dag:

- jag hittade en 100-lapp på gatan, yay!
- jag såg när en snattare greps vid plattan

den sista punkten kan jag inte riktigt sluta tänka på, p.g.a. händelsens brutala natur. det var en kille, som såg ut som en lönnfet brat med piké och vita loafers, som sprang längs sergelgången. efter honom kom en massa väktare och securitasfolk. han stannade precis utanför designtorget och sträckte upp armarna i luften, och när väktarna kom ifatt honom drog de sina batonger, slog honom över ryggen och brottade ner honom på marken. därefter kom det fler och fler väktare till platsen och vid ett tillfälle kunde jag räkna att det var 9 stycken. nio jävla väktare på en obeväpnad snattare. sen började jag fundera, han kanske inte är snattare utan kanske knarklangare eller nåt, men i vilket fall så har jag nog aldrig sett något så våldsamt på så nära håll. fy fan. väktare är ett ruttet släkte.

0 kommentarer: