onsdag, maj 07, 2008

brazil



jag såg äntligen terry gilliams brazil igår, jag har tänkt se den i flera år nu. jag kröp upp i soffan och väntade mig något storslaget och fantasifullt som öppnade mina vyer, haha, eller nåt, men den var fan bara jobbig. så jävla utdragen och bara skrattretande till slut. väldigt knarkig. men mycket ur filmen var vackert, t.ex. huvudpersonens dröm om hur han flyger omkring bland molnen som någon ädel himmelsprins. och eftersom den verkade vara en slags framtidsskildring så måste man ändå berömma gilliam för alla fantasifulla maskiner och apparater han tror att vi skulle ha. kul med robert de niro som en halvkriminell elektrikergubbe också. men nej alltså, den var mestadels jobbig, och alldeles för lång. jag hade antagligen gillat den mer när jag var 16 år och pretto.

ps. typiskt alla jävla filmtipset-pretton att ge den här filmen en 5:a. de tror sig se något som inte finns där. jag blir så jävla trött på alla filmpretton alltså. get over yourselves!

0 kommentarer: