onsdag, mars 12, 2008

kära lilla blondinbella



följande insiktsfulla frågor hittade jag idag på blondinbellas blogg;
"Varför måste man se så maskulin ut för att man sportar mycket? Vad är det som gör det logiskt? Känns det fel att sminka sig? Fixa håret? Vara kvinnlig?"
denna fråga riktade sig uppenbarligen till några av världens största idrottskvinnor, eftersom texten ackompanjerades av den här bilden på bl.a. susanna kallur, annika sörenstam och anja pärson. det är som om blondinbella inte kan förstå hur man som tjej kan ha andra prioriteringar framför sitt utseende. det går liksom inte in i hennes lilla huvud. vad är det som är så otroligt provocerande med tjejer som inte sminkar sig och fixar håret?
blondinbella ska även ställa upp i en direktsänd tv-debatt om mode, förebilder och bloggar, och motdebattören är maria wetterstrad - LYCKA TILL LIKSOM. det här är så himla roligt, det är verkligen blondinbella i ett nötskal, hon skriver:
"Jag Blondinbella, 17 år och älskar att spendera vs. miljöälskaren Wetterstrand!? I en intervju med henne som jag läste frågade dom henne om vad hon gör för att få bra andedräkt. "Det har jag aldrig ens tänkt tanken på". Det visar henne i ett nötskal henne enligt mig."
sen gör hon det briljanta draget att lägga in två jämförande bilder på henne och wetterstrand; den här. hon måste ha letat land och rike runt efter den ocharmigaste och mest morgontrötta bilden på gröna mia, och lagt den bredvid en extremt stylad och sminkad bild på sig själv. vad vill hon säga med det? att hon är snyggare än maria wetterstrand? har det nånsin varit viktigt? alltså jag kräks! jag saknar ord. och jag kräks igen! jag förstår inte vad det är för slags människor som uppfostrar såna här tjejer.

en tröst är iallafall att det trots allt är gröna mia vi pratar om, hon kommer knäcka fröken löwengrip så jävla hårt. hon kommer liksom smälta ner till en liten pöl av svett och mascara vid blotta åsynen av detta kunskaps- och retorikfenomen som är maria wetterstrand, hon har en väldigt påtaglig naturlig pondus och vet dessutom vad hon pratar om. blondinbella won't know what hit her! GO MIA!

ps. SVT1 kl. 22:00 imorgon! i'll be watching.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahahah! årets grej..! *lol* vilken jävla nolla... /narthanrn

Anonym sa...

Hehe, skön blondin. Det första som hände när jag kom till jobbet var att en medarbetare berättade att systemet låg nere; det går inte att ta hand om några ärenden. Bara för det så visar sig kvällen händelserik på ärendefronten, finns mycket att ta itu med, men jag kan inte utan lämnar allt jobb till de som kommer imorgon. hihi

Anonym sa...

Håller HELT med dig! Skulle bra gärna vilja ta ett snack med hennes föräldrar. vilken hemsk unge!

A. sa...

haha, tack för stödet! jag har försökt se på henne med neutrala ögon; hon vill ju ändå profilera sig som en stark och självständig "affärskvinna" och hon tjänar jävligt bra pengar på sin blogg (15 000 kr/mån eller mer, läste jag nånstans), men så fort hon dämpat sig lite och fått en mer förnuftig framtoning hittar man ett inlägg där hon skriver nåt om att "feminism för mig är mina rättigheter att få sminka mig och se kvinnlig ut"...

man tror att hon är på låtsas.

Anonym sa...

hahahahahahahahahahah jag dööör kan vi inte ha teve-kväll och se slakten ihop? ring mig!!!!

det är för bra för att va sant!