lördag, november 08, 2008

zvezda

ja. här sitter jag med blåglittrigt nagellack som heter rodeo fanatic. jag kopplar och sms:ar och säger "tack och hej" och önskar folk en bra lördag, samtidigt som jag känner hur det hugger till av ilska varje gång det ringer. jag kan för allt i världen inte styra mitt humör på rätt köl. jag försökte till och med titta på snyggbilder, och satt och obsessade över ögonbryn ett tag.



men det funkade inte. sarah palin-giffen höll mig road i några minuter, sen var jag sådär orimligt arg igen. jag är så jävla PISSED, vaknade på fel jävla sida av den där jävla sängen. det känns som att någon sitter och hugger mig med glasbitar i tinningen, att nerverna sipprar fram genom huden och för varje samtal som kommer in blir jag mer och mer övertygad om att jag snart kommer förstöra någon annans dag också. jag hade verkligen hoppats på att brooke shields ögonbryn skulle rädda min dag.

och jag som ska åka till uppsala på en inflyttningsfest hos folk jag inte känner. man ska gärna vara på gott humör när man ska hänga hos främlingar i en annan stad. det är inte direkt som att man bara kan ta tuben hem om man inte känner för att umgås. fan. hoppas nisse har köpt ordentligt med vin.

4 kommentarer:

Anonym sa...

men om du lessnar på okända personer i uppsala kan du komma till en annan okänd i uppsala som tycker din blogg är fin.

A. sa...

åh hej! vad fin du är. tack för dina ord. uppsalafolket var trevligt, däremot fick jag bittert erfara vad det innebär att vara helgpendlare på kvällen, sista tåget tillbaks till stan gick inte senare än vid elva!!

hur står ni ut, uppsalabor?

vi kanske ses snart ändå. lova att hojta hej om du ser mig någonstans!

Anonym sa...

vi står ut. vi pendlar inte så mkt kanske. men det går ju bussar också, tror de går lite senare på kvällen.
men jag vet inte. antingen kanske man stannar i uppsala eller stockholm? trist dock.

lovar jag!

A. sa...

ja, det där med bussarna borde man undersökt närmare! haha.