söndag, november 23, 2008

jag måste bara tipsa!

wallah en grej som är lite tråkig med blogger är att diskussioner i kommentarsfältet knappast uppmuntras, såvida man inte vill ha ett mail varje gång någon svarar på din kommentar. och det vill iallafall inte jag. jag har tillräckligt med mail som trillar in i min inkorg utan att jag egentligen orkar läsa dem. men nu har jag hittat en asbra grej, hos en tjej som heter malin och har en fin blogg som hon kallar för kill my shades. den asbraiga grejen heter disqus och är helt enkelt ett skript som förvandlar kommentarsfältet till ett forum; SÅ JÄVLA BRA! speciellt om man har en egen blogg. man behöver inte leta sig tillbaks till det där inlägget som man kommenterade för en månad sen i en blogg man inte minns namnet på, disqus håller koll på det där och hojtar till när någon har svarat. själva "forumet" är väldigt cleant och snyggt och ja, jag är faktiskt helt såld! klicka på kommentarerna till det här inlägget så får ni se hur det ser ut.

det är det som är så fantastiskt med internet, och bloggar i synnerhet, det finns alltid någon som har kommit på en lösning till ett problem som du har gått och irriterat dig på.

det är väldigt enkelt att fixa och en väldigt smart grej - så, clickety-click, alla små kycklingar:


blog comments powered by Disqus