torsdag, oktober 02, 2008

två tröjor och tortellini i sundbyberg

hey chicas y chicolinos! vilken fin kväll jag har haft! jag åkte hem till emelie & andreas i sumpan, de har bott där i flera månader utan att jag någonsin haft tillfälle att komma dit. idag blev det av iallafall. vi tog en sväng på åhléns för att andreas ville köpa doftljus, men det slutade istället med att JAG en halvtimme senare hade köpt ett doftljus (lavendel), en bok (katarina wennstams flickan och skulden), en mugg och två stickade tröjor. de sistnämnda är från myrorna och min jakt på den perfekta tröjan, som jag gnällde så mycket över häromsistens, är härmed över. jag är så jävla nöjd med båda! har hängt ut dem på balkongen för att vädra bort doften av eau de myrorna (ingen idé att skämmas; det ÄR inte borgerligt att tycka att second hand luktar lite sunk. faktum är ju att det är någons avlagda, och antagligen otvättade, kläder som har legat i plastpåsar i ett par veckor. klart det luktar).

sen gick vi hem och lackade naglarna, tittade på simpsons, gick ner i tvättstugan och käkade tortellini. en sån slapp kväll. det känns värt. annars hade jag suttit här och spottat ur mig en drös inlägg som ingen orkar läsa, haha (få se hur många av er som har orkat läsa ända hit)...

ps. haha. gud vad "höstmysigt" jag har handlat idag förresten. så himla mycket mamma på något vis. tänk er mig sitta uppkrupen i soffan i en av mina nya myströjor, dricka te ur den nya muggen och läsa ur min nya bok, samtidigt som doften från det nya doftljuset sprider sig i mitt "höstmysiga" vardagsrum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi det låter som vi gick till tvättstugan för att äta tortellini! ;D

A. sa...

haha!