tisdag, oktober 07, 2008

offer

"ja hej, jag vill ha numret till teve fyra tre"
"förlåt?"
"teve fyra tre"
"eh.. vill du komma till teve fyra eller teve tre? eller finns det en kanal som heter teve fyrtiotre?"
"neeej, alltså TEVE. FYRA. TRE."
"jag har sökt på teve fyra tre, och det finns ingen sådan kanal i hela världen"
"varför söker du på hela världen? jag vill ha en svensk tevekanal"
"i vilket fall som helst finns inte den kanalen du söker"
"men för i helvete, JAG TITTAR JU PÅ DEN NU!"
"okej, vad står det där uppe i högra hörnet?"
"det är en trea"
"då är det TV3 du tittar på"
"jamen ge mig numret till dem då!"
[suckar djupt och letar upp numret] "numret är _______________"
"ja, var det svårt eller? herregud. jag aldrig kommer ringa till er igen!"

4 kommentarer:

Chatrin Loov sa...

alltså åhh jag tror jag avlider,vilka jävla mongos du får stå ut med!

A. sa...

ja, you'd be surprised alltså! haha

Anonym sa...

kan ni spela in kunder på ditt jobb? det brukar min man och hans kollegor på aditro göra när folk är sådär korkat roliga.

A. sa...

nej, mig veterligen har vi inte den möjligheten... fast det vore kul att kunna göra det, eftersom att mycket av humorn går förlorad när man bara har text att tillgå.

aditro, vad gör de? *googlar*