fredag, oktober 31, 2008

jag vill också gå på halloweenparty

jag försökte få min chef att gå med på att byta mitt lördagspass till ett söndagspass, så att jag också kunde gå på den där balla halloweenfesten som alla mina kompisar ska till. men vet verkar inte bli något. camilla, martin och siri ska tydligen vara morticia, gomez och wednesday addams. classic! om jag hade gått på fezt hade jag klätt ut mig till:



elisabeth bathory, grevinna i ungern på 1500-talet. historiens värsta kvinnliga seriemördare och ett större hudvårdsfreak än jag. hon tog sig nämligen för vanan att locka unga flickor till slottet genom att erbjuda dem jobb, för att sedan låta hennes tjänare låsa in dem och tortera dem till lydnad, för att till slut tappa dem på blod i en kista med inåtvända spikar. blodet hälldes sedan över i badkar som bathory badade i för att hålla sin hy ung och fräsch.

det är en match made in heaven! vi delar en passion för hudvård.

5 kommentarer:

Anonym sa...

shit jag måste genast läsa på om henne! älskar gamla galna brudar (ok män också, fast mest brudar haha) som levde för flera hundra år sen.
sen så lider jag med dig för jag kan inte heller gå på fest (fast imorgon) för jag har blivit sjuk! sitter här och snorar och fryser och har ont i halsen.
jag skulle klä ut mig till the log lady. det har jag velat göra i flera år, men det är aldrig någon som har maskerad!!!!! har liksom perfekta kläderna och allt. det enda som fattas är ett vedträ men det kan jag fixa lätt. ok jag skulle kunna ha en maskerad själv men jag tror inte jag skulle orka med det faktiskt haha. skulle vara så nervös och orolig och inte kunna slappna av, bara gå runt och kolla så folk inte hittade på massa dumheter i mitt hem!
men ja nu är det äntligen maskerad.. och då blir jag sjuk... yay

Anonym sa...

jag blir helt till mig i brasan av den där kvinnan. synd att jag inte får se dig som henne. någon annan gång? privat visning?

pusspuss

A. sa...

sara julia elida: wow! the log lady! det är ju en fantastisk idé. haha jag hade jättegärna velat se en sådan kostym!

alltså ja, det kan vara jobbigt att ha fest. men jag har lärt mig att fixa det, trial and error du vet. jag har insett att den perfekta formulan egentligen är ett columbi ägg, en självklar lösning; bjud bara människor du känner väl och som tycker om dig och respekterar ditt hem, och som alltså skulle dö av skam ifall de förstör eller smutsar ner. och om man håller antalet gäster nere, typ under 20 stycken, så är det nästan garanterat väldigt roligt. :))))

jag hoppas att du kryar på dig till ikväll så att du ändå kan gå på fest, iaf en liten stund!

camilla: ja, jag blev så sjukt sugen på att spöka ut mig, vi kanske kan ha en egen minimaskerad, oberoende av halloween!

Anonym sa...

haha om jag nån gång får chansen att faktiskt klä ut mig till henne så ska jag ta ett foto och visa min kostym :D

jo det är klart, så kan jag göra! men vet inte om jag pallar ändå. faaast.. kanske skulle ha en hemma hos min pojkvän istället? haha, slipper jag oroa mig för mina egna grejer!

ikväll (inatt) har jag förresten suttit och läst en massa om elizabeth bathory, och det visar sig att hon inte alls badade i blod! det är ju nästan så man bli besviken. men hon var jäkligt sjuk i huvudet ändå.
om du orkar: http://www.trutv.com/library/crime/serial_killers/predators/bathory/countess_1.html

A. sa...

WHAT?! drack hon inte blod!??!! goddammit, jag och min jävla slarviga research. haha. antar att man aldrig ska lita på wikipedia...