måndag, september 15, 2008

white now

jag är ju med i nån slags internetpanel där man får hem olanserade produkter för att prova och sen får man säga vad man tycker om dem. rätt kul! jag älskar allt som är gratis, och det är sympatiskt att man får vara ärlig och säga att produkten suger, om den suger. tidigare har jag fått typ halstabletter och lite sånt och den här gången var det dags för tandkräm. pepsodent white now. white now. som i right now. för poängen är att tänderna ska bli vita DIREKT, efter att man använt tandkrämen för första gången. den funkar på det sättet att tandkrämen lägger en blå hinna över tänderna, för att neutralisera de gula tonerna som man kanske har. man döljer det gula, genom att lägga på det blåa, man gömmer liksom missfärgningen istället för att ta bort den. haha. så långt har vi kommit! äntligen liksom! en tandkräm som får mina tänder att se vita ut, utan att de egentligen är det!

det stod också i en folder man fick med () att det fungerar som ett läppstift ungefär; färgen försvinner alltså efter ett tag. haha. hittills är jag liksom inte särskilt imponerad, tänkte jag när jag läste i foldern man fick med (), men tänkte att om man väl börjar använda den kanske man uppskattar dess skavank-döljande egenskaper. men vad snopen man blir då, när man förenar tandens gula toner med tandkrämens blåa; det enda jag kan skönja är en viss grön anstrykning i mitt leende. helt ärligt. mina tänder får en grön ton av den här tandkrämen. gult + blått = grönt, det vet de flesta.

och det är också så orättvist, att jag har gulaktiga tänder. jag röker inte, jag är noga med tandborstningen och jag dricker inte så stora mängder kaffe & te att mina tänder skulle kunna missfärgas. om man jämför med nisse, som gör tvärtemot allt det som jag nyss räknat upp; han har gnistrande vita tänder, totalt effortless! plus att han har perfekt persikohy som han aldrig behöver bekymra sig för. jag fejar och tvättar och tar hand om, but it's all acting up! min kropp har något emot mig, haha.

ja okej. nu ska jag åka in till stan och leta efter en väska. min svarta påsväska har ett hål i botten där jag misstänker att mitt läppglans har funnit sin väg ut i friheten.

5 kommentarer:

Chatrin Loov sa...

tänkte bara berätta att din blogg är som knark för mig! kom in här igår när jag hade slackersöndag och läste gamla bekantas bloggar som ledde mig till andra bloggar osv, och nu när jag är på mitt jobb blev jag helt manisk och bara "måste hitta den där bloggen igen, måste, måste..." och hittade den som tur var! nu är jag fast.

A. sa...

åh, tack!! gud vad smickrad jag blir! åh all giggly like little school girl!

MOA sa...

Det verkade ju sjukt spännande, nu är jag också en Buzzador. I kö.

A. sa...

ja! free stuff for everyone!

Chatrin Loov sa...

åh vad bra, jag gillar att göra folk glada!