fredag, september 05, 2008

i min mobil vol. II

här är en treat till alla hela och rena små innerstadskids; vattenfallhuset i råcksta. såhär ser det ut ÖVERALLT utanför tullarna! jag lovar! och inne i de små svarta fönstrena sitter knarkare och skjuter upp tjack i trasiga vener. tjacket har de köpt under disk på den lokala syrian-kiosken.
okej, här stod ett dåligt skämt om den lokala syrianen. det var ironi och skoj men jag är rädd för att folk kommer tycka att jag är dum i huvudet, så jag tog bort det. och bara för att förtydliga; det här är inte den lokala syrianen; det är en stackars harkrank som dog taklampsdöden i vårt vardagsrum och singlade ner som en skadeskjuten duva och landade bakom teven. en tragisk syn. och väldigt poetiskt på samma gång... ja. lite så.
vacker höstdag förra veckan. titta på flickorna till höger, de ser ut som tennsoldater i marsch. haha så himla söta. bilden är alldeles wobbly p.g.a. en ofrivillig handrörelse.
en dag efter jobbet åkte jag och hälsade på nisse, evert och henke, de satt på mosaik och drack eftermiddagsöl. evert hade beställt en enorm pastatallrik som han tryckte i sig medans han svor och grät (nästan). han blir mkt irriterad av att lämna mat på tallriken. lite som thomas.
henke sportade sin allra mest kristna frisyr, ackompanjerat av the kristet leende.
stadsromantik. mosaik har verkligen stans bästa utsikt.
LOL i metro. på ena sidan har de en reklam för ica-banken som går ut på att om man lånar 50 000 kr eller mer får man en ipod shuffle på köpet.
och på nästa uppslag publicerar de en artikel som är kritisk till reklamen ifråga.
och idag våldsregnar det.
kind of love it.

0 kommentarer: