söndag, september 07, 2008

en tjej jag känner


idag fyller en sån jävla snygg tjej år, hon heter camilla och jag är bjuden på hennes tårtkalas idag kl. 14. hon har en blogg med fina bilder som hon uppdaterar väldigt sällan, och en chef hon typ hatar, men hon ska läsa mandarin på heltid i höst så snart kommer hon slippa jobbångesten. camilla har berättat om hur jobbig hennes chef är, så även jag hatar honom nuförtiden.

en annan grej jag gillar med camilla (förutom att hon är så jävla snygg alltså) är att hon är den enda jag vet som kan göra riktigt grymma grimaser. det är förvånanasvärt hur hon kan förvrida sin vackra nuna till något så skrämmande, groteskt, nästan utomjordiskt.

nu ska jag grilla lite halloumi, i camillas ära, och om någon timme ska jag och min sambo åka hem till henne och sjunga för henne, klämma på henne och äta hennes tårta. grattis på födelsedagen, tjejen! du är fett fin!

2 kommentarer:

Anonym sa...

mamma mia vilket fint inlägg! jag blir alldeles generad! pusspusspuss!

A. sa...

hey b-day girl! jag verkar ha en fallenhet för att göra folk generade, haha. vi ses snart! puss!