onsdag, augusti 13, 2008

stackars askungen

min kära nathan sträckte ut en hand till en vän i nöd och fixade en intervju till mig på hans jobb på 118 800, ska dit idag kl. 18. jag vet inte om de erbjuder heltidstjänster där, vilket egentligen är det jag vill ha, men det är bra att ha tills vidare, tills jag hittar någon som vill ha mig på plats i åtta timmar per dag - eller motsvarande.

av nathans skunkdagbok att döma så är det väldigt mycket dötid där, man kan sitta och läsa om cigarettens historia på wikipedia, skriva anekdoter om saker som hänt på jobbet, skriva skunkdagbok och dricka kaffe hela dagarna, så jag tror att jag kommer trivas rätt bra! det är ju ändå precis såna där grejer jag gör hemma, utan att få betalt för det. kommer säkert börja blogga här som ett jävla monster...

om jag får jobbet hoppas jag att jag och nathan får jobba på samma pass ibland! vore så trevligt att lägga till epitetet "arbetskamrat" under kapitlet om nathan i min (imaginära) bok om människor jag älskar.

emmaboda '05

2 kommentarer:

Anonym sa...

obs obs! 118 800 är det!!
se upp! hehe
och det kan vara jobbigt också, när det ringer många många... det beror ju på passen.... igår tog jag te.x 350-400 samtal mellan 7 och 15
puss lycka till
/n

A. sa...

oj, haha! my bad. ska ändra direkt!

jag tror att det kan vara soft. jag ser fram emot att ha nåt att göra.