måndag, maj 12, 2008

sorry

haha, ja det gick ju inte så bra med att följa upp det förra inlägget. anledningen är gårdagens väder. helt jävla fantastiskt. det första jag gjorde när jag vaknade var att gå ut. i shorts och fladdrigt linne tog jag cykeln till stranden och satt där i säkert fem timmar. jag kan bocka av två klassiska sommar-missöden också; jag brände mig över vänster axel och arm, samt fick citrusyoghurt i hela väskan eftersom jag inte förslutit locket ordentligt. att ha en burk yoghurt i väskan är ALDRIG en bra idé.

när jag blev för varm åkte jag in till stan och träffade danne, vi satt i vasaparken nån timme och sen gick vi hem till honom och lagade middag till oss och siri. en väldigt vuxen middag; laxfilé med potatis- och päronsallad "med sting av pepparrot". haha. och kall folköl till. 100% nice.



sen kom nathan och vi började titta på the prestige, ni vet trollkarlsfilmen med christian bale och hugh jackman. mycket egendomlig film, väldigt klurig, men jag har inte ännu bestämt mig för vilket betyg jag ska ge den på filmtipset. men det var kul att se david bowie som nikola tesla! hans "utländska brytning" (tesla, he was from everywhere!) var dock inte alls bra, han lät i princip som en britt som försökte låta som någon från random östeuropeiskt land. övertydligt och lite fånigt.

vi diskuterade den här filmens förhållande till en annan trollkarlsfilm som kom ut typ två veckor senare samma år, the illusionist, med edward norton, boobalicious jessica biel och han snubben paul giamatti. daniel var helt övertygad om att det var en beef mellan regissörerna till de respektive trollkarlsfilmerna, eller iaf så ville han väldigt gärna att det skulle vara det, på samma sätt som det var en beef mellan trollkarlarna i the prestige. jag tror att det bara var ett försök att skapa en trollkarls-hype typ. haha. det tål att tänkas på, det vore ju oskönt om det var en ren slump att två filmer som båda handlar om trollkarlar i sekelskiftets europa har premiär med två veckors mellanrum.

0 kommentarer: