måndag, april 21, 2008

persepolis



idag var nathan och max kallade till visning av en lägenhet i vårt hus, fyra trappor över oss. jag följde med upp och tittade, det var verkligen så SJUKT fint. två balkonger i sydläge, på 11:e våningen - förstår ni vilken utsikt som breder ut sig? och sol typ hela dagen.. jag håller alla tummar jag har och några andra fingrar därtill, det skulle vara så härligt att ha dem som grannar!
efter visningen gick vi ner till mig (nisse har tevespels-dejt med en polare), fikade och åt cajsas NK-bullar och bläddrade i SKB's bopärm som jag och nisse fick när vi flyttade in. sen åkte nathan och siri iväg, nathan hade en studentskiva att vara på. max stannade kvar och vi tittade på persepolis, det var tredje gången jag såg den. det är den enda filmen jag har sett så många gånger helt frivilligt. den är värd att ses om och om igen, jag tröttnar aldrig och vill visa den för alla jag känner!

0 kommentarer: