onsdag, mars 18, 2009

it's hard to say i love you

ni vet, det finns ju vissa låtar som man inte riktigt vill erkänna att man gillar, "på allvar". man gillar dem även om man inte är full, spexig och nostalgisk, men det är ändå något som håller tillbaks en. låtarna är liksom lite pinsamma. jag tänkte dela med mig av mina två.

först och allra främst, "killer/papa was a rolling stone" med george michael. den kommer först och främst för att den är både bäst och pinsammast.



och den andra är cat stevens' "can't keep it in", men den finns typ inte på youtube så ni får nöja er med denna länk.

för att jag har delat med mig nu så vill jag att ni också bjussar lite. vilken är din pinsamma låt? vi kan göra kommentarsfältet till ett litet biktbås! sen kanske man kan göra en playlist på spotify med alla pinsamma låtar. det vore ju grymt! jag har redan börjat. feel free att fylla på!





1. george michael - killer/papa was a rolling stone - annahita
2. cat stevens - can't keep it in - annahita
3. phil collins - sussudio - linn
4. phil collins - in the air tonight - sofia
5. george michael - freedom '90 - karin
6. george michael - faith - karin
7. george michael - father figure - karin
8. take that - relight my fire - karin
9. take that - pray - karin
10. zucchero - senza una donna - karin
11. mariah carey - fantasy
- linn
12. lisa nilsson - varje gång jag ser dig -
thomas
13. laakso - demon -
moa matilda
14. shinehead - jamaican in new york
- sofia
15. orup - hellre jagad av vargar - thomas
16. paul young - love of the common people - thomas
17. john denver - take me home, country roads - thomas
18. just d - sköna skor - thomas
19. michael bolton - how am i supposed to live without you - emelie
20. eros ramazotti - se bastasse una canzone - emelie
21. eros ramazotti - più bella cosa - emelie
22. U2 - sweetest thing - thomas
23. tony christie - (is this the way to) amarillo - nisse
24. dr. alban - no coke - olle
25. lisa nilsson - långsamt farväl - thomas

klicka här för att lyssna eller fylla på!
blog comments powered by Disqus