fredag, mars 27, 2009

högskoleprovsminnen

imorgon ska jag göra högskoleprovet och nisse "vet inte" om han ska ut och rajja eller inte. alltså "vet" jag "inte" ifall jag kommer få ostörd sömn inatt, eller om han kommer snubbla in mitt i natten, full, klumpig och kärlekskrank. men vi kom överens om att förra terminens fiasko inte ska upprepas; han tog en efter-tenta-öl med sina klasskompisar, hamnade hos thomas, däckade i soffan och kl. 04 låg jag fortfarande och väntade på att han skulle komma hem. var helt sjukt orolig, för han hade skickat sms om att han var på väg hem, typ tre timmar tidigare. han svarade inte i mobilen och jag höll på att dö av ångest och oro. sen fick jag för mig att ringa thomas, och så visade sig att nisse hade däckat hemma hos honom. thomas fnittrade åt det hela men jag ville typ hoppa ut genom fönstret *drama queen*. hela högskoleprovet var jinxat. och nej, jag gjorde ju inte så jättebra ifrån mig. det gick inte dåligt, men inte bra heller. jag fick samma resultat året innan och det betyder ju att jag har offrat en lördag + 350 kr helt i onödan.
blog comments powered by Disqus