torsdag, februari 19, 2009

ramlar


jag måste dela med mig av min senaste upptäckt! det är stumble upon, som letar på internet efter saker man gillar. när man surfar omkring kan man trycka på antingen en liten "tummen upp"-knapp eller "tummen ner"-knapp för att ange vad man tycker helt enkelt. sen slumpar stumble upon fram sidor som andra, som gillar samma sak som jag, har rekommenderat.

jag måste säga att det fungerar riktigt jävla asbra. av de sidorna som SU har tipsat om har jag hittills gillat 47 st, och ogillat 5. the success-rate är rätt hög! sen inser man ju att ju fler gånger man använder SU, desto mer finslipat blir det, och man blir tipsad med bättre precision.

så om man vill sitta och slösurfa kan man ju lika gärna göra det med en förvissning om att man inte slösar tid på sådant man inte gillar. *ahhsumm*
blog comments powered by Disqus