tisdag, januari 20, 2009

jag hatar vårt postombud

men vad fan ska man göra åt det? det är ju vårt postombud. det går inte att börja gå till något annat postombud bl.a. eftersom att just detta är det enda som finns i närheten. därför behöver han inte vara mån om sina kunder, de är TVUNGNA att gå till honom, vare sig de vill eller inte. han kan vara hur jävla bitchig och icke samarbetsvillig som helst. man kommer ändå återvända.

jag var där nyss och skulle posta två grejer som blev sålda på bloppisen. jag skulle köpa två vadderade kuvert, och när jag stod i kassan frågade jag vad de kostade, för säkerhets skull, för att veta att jag har valt rätt kuvert liksom. då fick jag ett torrt "kan du inte kolla upp det själv?" som svar. jag vet att jag har sagt att man måste ha förståelse för att folk inom serviceyrken kan ha en dålig dag, men någon jävla måtta får det ändå vara. jag har bott här i snart ett år och har INTE EN ENDA GÅNG blivit väl bemött på det där jävla stället. kan man inte ringa till posten och klaga, och om tillräckligt många klagar så kan de kanske göra ica till postombud istället? för man måste väl ändå förtjäna sin status som postombud, cashen rullar ju för dem.
blog comments powered by Disqus