tisdag, december 23, 2008

oh no! inte kjartan!

hur fan har jag kunnat missa att kjartan slettemark är död? så går det när man är upptagen med sömnbrist och självömkan. små egensinniga män utan varken hämningar eller skam i kroppen som biter konformister i fötterna finns det verkligen för få av. jag är vanligtvis inte ett fan av konstnärer som själva till slut blir ett av sina egna konstverk, eller som ska hålla på och spexa och driva med allt och aldrig kan slappna av och bara dricka en burk cola och läsa en skvallerblaska utan att kalla det för ett konstverk. de som säger att "allt är konst". typ vad heter han, woody allen... nej, han andy. andy warhol. ja, han. honom gillar jag verkligen inte alls. allt är inte alls konst. det enda han har gjorde var att han försökte bredda begreppet konst, så att det han själv pysslade med kunde räknas som konst. men sorry lillen. bara för att man har stort vitt hår, är gay och alla new york-hipsters gillar en så är man inte värd uppmärksamheten. *bitter*

ja okej, nu blev det här också ett hater-inlägg. det jag ville säga var att jag gillar kjartan slettemark. kjartan slettemark är okej. inte som andy warhol, d.v.s! kanske är det så för att slettemark inte är lika uttjatad som warhol. jag vet inte. men vila i frid, lilla gubben. vi ses i kjartanistan!
blog comments powered by Disqus