fredag, december 26, 2008

god jul


god jul i efterskott, y'all! galna dagar. jag har inte varit hemma på hur länge som helst, vissa dagar har jag inte sovit någonting alls och andra dagar har jag sovit bort hela dygnet. jag är inte byggd för detta liv.

jag var ute på landet nästan, eller det var iallafall tillräckligt långt ifrån stan för man skulle kunna se stjärnhimlen, man glömmer bort att den finns där. hade en asfin julafton, kommer minnas den hur länge som helst. på juldagen jobbade jag, kommer minnas den också, men av helt andra skäl. min självrespekt har fått sig en ordentlig törn, kan man ju säga. jag såg antagligen ut som en jävla crackpundare den dagen, hade rastlöshetsklåda över hela kroppen, tics i ansiktet och var inte alls särskilt service minded. sen när jag kom hem, vid 18-tiden, kraschade jag i sängen med kläderna på (innan jag ens hann prova ansiktsmasken min fina fina lillebror hade köpt på make up store) och vaknade för en timme sen, strax innan kl. 07 och alla mina kläder bär en omisskännlig doft ketchup (?!). the sanest days are mad.
blog comments powered by Disqus