torsdag, november 27, 2008

snabba puckar



fan vad snabb hon var! jag vann auktionen i tisdags, och jag fick hem paketet idag, två dagar tog det. helt grymt alltså. jag har testat lite snabbt och det här kom jag fram till:

eyeko fat balm:
1. luktar RIKTIGT ILLA. det luktar väldigt kemiskt, inte alls jordgubbar, eller ens förruttnade jordgubbar.. jag vet inte vad. lukten påminner mig om något, men jag kan inte komma på vad. har stått med näsan i tuben jättelänge nu, men mitt minne når inte ända fram liksom. jag vet inte... bensinmack? eller nåt slags allrengöringsmedel? tandläkare? nej... poletten har inte trillat ner ännu. oh well. stank som stank.
2. i tuben ser den typ brun ut. not hot. på läpparna får man en skön ton av mörkt lilabrunt à la sarah palin. det finns även rätt stora glitterkorn, vilket jag inte hade väntat mig. not hot. NOT HOT.

duwop lip venom 2nd sin:
1. den är ASLITEN!! den är förpackad i ett papprör som är rätt stort, och när man öppnar den ser man den lilla tingesten längst ner i botten, tunn som en blyertspenna och inte större än, ja, något väldigt litet. tänk samma höjd som en tändare, och samma tjocklek som en blyertspenna. extremt snålt.
2. men den funkar väl typ? jag vet inte. det känns lite "svalt" liksom.

så egentligen är jag rätt jävla besviken - speciellt med tanke på att båda två är rätt dyra om man köper till ordinarie pris (vilket man iofs inte gör; retail is for suckers, remember?). är helt enkelt jävligt glad över att jag köpte dem asbilligt.
blog comments powered by Disqus