måndag, augusti 18, 2008

vad världen klarar sig utan

hej. idag är jag ledig. men brunettannahita, hon vilar aldrig! hennes blod kokar när människor p.g.a. bristande intelligens spottar på andra människor. "vi är alla bröder och systrar, lägg av med den där skiten!", säger brunettannahita, och fäller en tår för att det är olagligt att döda puckon. men att göra sig lustig över dem, häckla dem och håna dem, det är minsann lagligt fortfarande, så det är fritt fram att gå in på deras blogg i mitt sverige och läsa mer om deras världsbild och människosyn. om du är för cynisk för att bli förbannad kommer du iallafall att få dig ett gott skratt, det kan jag lova.

16 kommentarer:

From Sweden with Grief sa...

Du är välkommen att läsa på min blogg om hedersrelaterat våld, om hur man plågar sina döttrar och kvinnor, om sharialagen tillåter våld och sex med barn! I Sverige är deras lagstiftning och mellanmänskliga regler kriminella. Det är inget vi vill ha i Sverige, men som vi måste från myndigheter och andra organisationer arbeta med varenda dag. Skolorna är idag en mardröm, och kostar oss skattebetalare stora summor!

Jag hoppas du själv en dag förstår hur mycket Sverige har förändrats och hur våldet ser ut mot oss svenskar. Våldet mot sina egna har lever de redan med i sina egna hemländer, men lämnar det tyvärr inte bakom sig då de kommer hit!

From Sweden with Grief sa...

Från din presentation:

Om mig

"I grew up in Europe, where the history comes from."

Detta kallas numera kulturrasism på universitet och bland journalister och andra som sätter agendan för vad som är gångbart i Sverige idag. Du får nog vara försiktig med vad du själv säger hädanefter, men det var kul att läsa att du är en kulturrasist! "Välkommen i gänget!"

A. sa...

men ditt jävla pucko, det är ett citat av eddie izzard, en brittisk komiker (fattar du? en KOMIKER, det är alltså ett skämt) - och det är riktat till amerikaner, vars historia endast sträcker sig till 1700-talet. de har alltså ingen historia att tala om, i jämförelse med euopas historia, och resten av världen för den delen. gud vad du är tragisk.

Anonym sa...

Annahita, kan du inte ta en diskussion utan att klanka ner på människor? "ditt jävla pucko" är, ett väldigt effektivt sätt att föra dialog med människor som inte delar dina åsikter :)

Dessutom så har invandringen sina nackdelar som vi faktiskt inte behöver i (eller ja, det som borde varit) svensk kultur.
Eller du tycker det är rätt med hedersmord? Våld mot kvinnor? Gängbråk? Våldtäkter?
Vakna upp och inse att det finns många nackdelar med att importera mer kulturrikedomar när vi redan har för mycket för att samhället klarar av trycket..

Anonym sa...

Din blogg går det lätt att klara sig utan.

A. sa...

UltraV: det som gör mig förbannad är att du verkar antyda att våld mot kvinnor och barn är ett kulturellt uttryck för de österländska vilddjuren, att vi ljusa, vackra och civiliserade svenskar inte befattar oss med sådan barbari. och våldet mot "sina egna", det är väl inget som är unikt för dem heller? jag har svårt att förstå att du inte ser att också svenskar utövar våld mot sina egna.

fe-870: haha, nej, inte när det handlar om sånt här. jag är trött på alla era gamla och totalt utnötta argument och jag blir bara förbannad av att gå in på era bloggar och se er diskuter med varandra. borde antagligen sluta med det innan jag får gråa hår. är lite för ung för att få gråa hår.

vilka tänkvärda frågor du ställer! givetvis tycker jag att hedersmord, kvinnomisshandel, gatuvåld och våldtäkter är något vi bör uppmuntra, ett tryggt samhälle är ett stagnerat samhälle - eller vad säger du?

tss... problemet är ju än en gång, precis som jag skrev till ultra, att du anser att ovannämnda brott är något unikt för invandrare, och i synnerhet invandrare från muslimska länder. jag är med på att hedersmord inte är utbrett i andra, icke-muslimska, delar av världen, och det är en fullständigt vidrig företeelse - men tänk också på att en invandrare per automatik inte är en hedersmördare. i grunden är de precis som du; de älskar sitt land, sin familj och sina vänner och arbetar, studerar och lever precis som alla andra, och blir med all säkerhet lika upprörda som du när de tänker på att det finns män som utsätter sina systrar, fruar och döttrar för våld.

rim: men adjö dö.

Anonym sa...

hahaha gud! annahita, var försiktig med att trampa på fel tår!

hahaha det här var ditt roligaste inlägg ever!

/yours truly
emelie

Anonym sa...

Så rätt. Invandrarna älskar sina länder, och med det menas inte Sverige.

A. sa...

rim: men snälla du. om du av någon anledning skulle flytta till ett land som är långt ifrån sverige, både kulturellt och geografiskt, skulle du väl för fan inte sluta älska sverige för det?

Anonym sa...

Det är alldeles utmärkt att sådana som du skriver och bloggar på internet. Jag hoppas verkligen att så många svenskar som möjligt får tillfälle att läsa vad du skriver, hur du uttrycker dig, överhuvudtaget hur du behandlar svenska språket. Hysteriskt roligt! För att inte tala om argumentationen. Be till Gud i din aftonbön att minsta självkritiska tanke aldrig någonsin slår rot i ditt .... huvud. För då är det inte roligt längre!

A. sa...

det är inget fel på mitt språk och jag ber inte till gud.

Anonym sa...

Men om mina förutsättningar om att invandrare skulle vara mer kriminella än svenskar, då får du så hemskt gärna förklara varför undersökningar visar att invandrare har en överrisk på upp till 2,5 (!) (Alltså, för varannan infödd svensk som begår ett brott, är det 5st invandrare som begår just samma brott)

"Det är två och en
halv gånger så vanligt att utrikes födda är registrerade som misstänkta för
brott jämfört med svenskfödda personer med båda föräldrarna födda i Sverige.
De har alltså en ”överrisk” på 2,5"
Sida 8:
http://www.bra.se/extra/faq/?module_instance=2&action_question_show.339.0.=1

Nu när du klagar så mycket på gamla argument så ville jag bara presentera lite fakta :) Ha en fortsatt trevlig kväll, och sätt nu inte PDF-dokumentet i halsen när du läser.

ps. Jag ser inte var det står i mitt föregående inlägg att jag syftar på just muslimer?

Anonym sa...

fe-870: under alla tider i alla kulturer över hela jorden så har den största delen brott begåtts av de fattigare eller marginaliserade människorna.

sverige har ju knappast fler våldsbrott idag än under exempelvis 1600-talet. tvärt om.

/emelie med högskolepoäng i historia.

Anonym sa...

ja förresten, ifall du inte kopplar historia-biten så menar jag att även utan massa muslimer eller kanske afrikaner eller vilka du nu syftar på så mördade, stal, vandaliserade och våldtog människor i sverige.

Anonym sa...

/emelie med högskolepoäng i historia: Det hände även då ja, men vad jag syftade på var att vi inte alls hade haft lika mycket brott i sverige om vi inte haft invandrare här..

Sen tycker jag faktiskt att folk hör till hemma i sina egna länder, särskilt när de har inställningen att landet i sig ska anpassas efter dem, t.ex. genom att bygga religiösa byggnader och anpassa öppningstider i gym/badhus till dem. Vi har en kultur häruppe, det är inte samma som de har, och det får de infinna sig med.

Visst har vi också varit "barbarer" en gång i tiden, men vi har utvecklats och blivit (lite) mer civiliserade åtminstone, och även det borde de infinna sig med när de kommer till sverige. Jag begår inte brott bara för att jag har begränsat med pengar. Men det får de uppenbarligen gärna göra, för det är ju en utsatt grupp, och det är även SÅ synd om dem som kommer till sverige och inte kan få jobb.. Trots att de kan få 50.000SEK för att åka hem igen, när vi redan har brist på jobb i sverige. De är medvetna om det, men de är också medvetna om att de kan komma hit och snylta på bidrag, och begå brott utan vidare straff. För att de är en utsatt grupp !

Och förresten jo; jag är ganska säker på att sverige har fler våldsbrott per capita idag, jämfört med på 1600-talet.

Anonym sa...

NEJ NEJ NEJ NEJ.

statistiken har verkligen gått ner där. TROTS att det kommer så himla många "barbarer" (vad är uppe med det ordvalet?) och begår brott här bara för att de kan. Oavsett om du är ganska säker eller inte.

Det känns verkligen som att du är något på spåren där! De kommer hit, går till badhuset för sent, våldtar en brud på vägen hem och kommer hem och gömmer bidragspengarna i madrassen. Känns som ett logiskt mänskligt beteende. För, du vet, "dom andra", är egentligen också bara MÄNNISKOR?