söndag, augusti 10, 2008

i'm gonna crack your bones

jag kan väl skriva vad jag har gjort i helgen iallafall, det brukar vara rätt trevligt att summera helgen på en söndag...

i fredags skulle jag ju vara ett busy bee, och ränna över hela stan för att försöka hinna med alla roliga grejer som typiskt nog skulle hända på samma kväll. jag lyckades iallafall pricka in alla utom en.

jag & emelie möttes på medis, käkade korv och såg boris och the jeltsins, det var rätt risigt väder men jag var mer upptagen av att besväras av de fruktansvärt tunga örhängena som emelie lånade mig. hela glada gänget var där men jag har inga bilder på dem!



efter spelningen gick alla och svepte en kall på carmen och tittade på reprisen av OS-invigningen, fantastiskt! sjukt och fantastiskt på en och samma gång! sen hastade jag och emelie iväg till sneakers 'n' stuff, där hennes pojkvän andreas var, och drack skumpa och åt tonfisk och klämde på glittriga sneakers.





jag såg en snygg modellbrud stå och hänga i ett hörn, jag kollade lite för mycket på henne och hon besvarade min blick. det blev lite konstig stämning. champagnerusig som jag var, fick jag för mig att gå fram till henne och "snacka lite". så jag gjorde det. jag sa ungefär "hej. du känner inte mig. jag vet att du såg att jag stod och tittade på dig, men jag ville bara säga att det inte var på ett otrevligt sätt, för när tjejer stirrar på varandra brukar det bli dålig stämning (om det inte är på flatklubb, tänkte jag, men det sa jag inte högt). jag tycker bara att du är söt." modellbrudens kompis tappade hakan (lite överdriven reaktion kan man tycka), och stirrade ömsom på mig, ömsom på sin modellkompis för att avläsa hennes reaktion. modellbruden själv svarade med ett "jag tyckte inte att du stirrade på ett otrevligt sätt", jag blev lite paff och sa "jaha, okej. hejdå!" och gick tillbaka till emelie, lite konfunderad;


efter det gick vi till trädgården, andreas och luke eargoggle skulle spela skivor. trädgården var väldigt trögstartad p.g.a. vulgofesten på stureplan. någonstans där i mitten tog jag och emelie en avstickare dit för att kolla vad allt fuss var about, men det var en ganska ledsam syn. de enda människorna man såg var folk som önskar att de fick hänga på stureplansklubbar, men inte kommer in av olika anledningar; det var bratkids som inte kommer in för att de är minderåriga, och det var unga invandrarkids som inte kommer in för att de är invandrarkids, etc. etc. jag och emelie var där i 5 min och sen gick vi tillbaks till trädgården. snygg-anna och hennes vänner hade kommit dit,


och efter ett tag kom cajsa och hennes österrikiska pariskompis julia,


och ännu lite senare kom nisse och henke.


vid det här laget hade jag fått i mig både en och två och fem öl, och DJ:n verkade vara i direkt kontakt med mina innersta önskningar så jag dansade som en galning tills någon ropade i mitt öra att klockan var tre.



jag och nisse avslutade kvällen på falafelkungen med födelsedagsbarnen evert och noah, johnpojken och en tjej jag inte har träffat förr. klockan hann bli sex, solen gick upp och vi tog taxi hem fast vi inte borde.

igår vaknade jag som sagt med världens sjukaste baksmälla, men den blev hanterbar någon gång efter 16-tiden. jag och nisse åkte ut till lidingö och åt middag hos hans föräldrar, spelade stockholmsspelet och pratade om judisk humor. det blev väldigt sent. jag somnade på tåget hem. och nu sitter jag här. lollers.

0 kommentarer: